Om jag ska köpa en milwaukee 18v produkt, vilken är det som är den absolut bästa....unrated must have?
(Har batteri&laddare)
 
Utgå från dina behov. Varför investera i en maskin du inte har användning för?

Finns tex svindyra pressverktyg för rörmokare i serien, knappast något gemene man eller du behöver men kanske anses "must have" av proffsrörmokare. Stomspikare etc... finns massvis med bra verktyg i serien men som sagt, för diverse olika behov.
 
Den som imponerat mest på mig är cirkelsågen för metall.
har byggt odlingslådor i plåt, blandade tjocklekar 6-10mm, och sågen tuggade på som ingenting. Några klingor har gått åt och 10mm plåtarna var ganska sega men dom tunnare plåtana gick som en dans. Använder den en del att kapa vinkeljärn, 5mm, och det är nästan som att köra av en träregel. Kanske inget alla har användning för men maskinen är grym.
 
  • Byggnadsmaterial staplade utomhus: träplattor, pall och metallplåtar; förgrund med grus, träd och buskar i bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En verkstadsinteriör med verktygstavla, utrustning och en stor rostig metallbehållare i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kretikos och 3 till
  • Laddar…
Cheesen
T trojlee skrev:
Om jag ska köpa en milwaukee 18v produkt, vilken är det som är den absolut bästa....unrated must have?
(Har batteri&laddare)
"Bilmaskinen" (Den stora slaghammarn) men du har kanske inte behov av att bila saker 3 gånger i veckan...
 
Bilmaskin käns som ett riktigt "sällanverktyg". Men cirkelsåg för metall, vilket modellnummer har den?
Såg att dom hade en ny slagskruvdragare M18 ONEID3 men hittar inte den till försäljning?
Vilken mutterdragare är värd att köpa?
 
Cheesen
Två batteridrivna Milwaukee verktyg, sladdlös borr och slagskruvdragare, dammiga, använda, på grått golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T trojlee skrev:
Bilmaskin käns som ett riktigt "sällanverktyg". Men cirkelsåg för metall, vilket modellnummer har den?
Såg att dom hade en ny slagskruvdragare M18 ONEID3 men hittar inte den till försäljning?
Vilken mutterdragare är värd att köpa?
Jag har den gamla m18 CBLID slagskruvdragaren som jag lovordat många gånger tidigare. Slår lätt loss mina hjulskruvar. Så den fungerar utmärkt som både skruvdragare och mutterdragare.

Den nya är nog inte sämre, borde snarare vara ännu bättre.

Bifogar ett litet test jag gjorde.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Bilmaskin käns som ett riktigt "sällanverktyg". Men cirkelsåg för metall, vilket modellnummer har den?
Såg att dom hade en ny slagskruvdragare M18 ONEID3 men hittar inte den till försäljning?
Vilken mutterdragare är värd att köpa?

Metallsåg​

M18 FMCS-502X​

4933459193​

 
Batteriborrmaskinen är bra. Något annat batteriverktyg har jag ännu inte behövt.
 
Ccs55 eller FID 2 eller FID 3.

Beror på vad du ska göra.🤷🏼‍♂️
 
T trojlee skrev:
Bilmaskin käns som ett riktigt "sällanverktyg". Men cirkelsåg för metall, vilket modellnummer har den?
Såg att dom hade en ny slagskruvdragare M18 ONEID3 men hittar inte den till försäljning?
Vilken mutterdragare är värd att köpa?
Jag håller med, satsa på en metallcirkel om du inte har ngn. Sjukt användbart.
 
Jag har inte M18-serien men Milwaukees äldre 12V, V18 och V/M28. Fogsprutan är bra, likaså led-lampa. Förutom skruvdragare och borrhammare då som redan nämnts.Sticksåg och tigersåg är guld om du renoverar hus.
Milwauke har ju numera även en del maskiner för trädgården.

/Höghus
 
Har hittills endast 4st Milwaukee M18 maskiner... Borr & slagskruvdragare, häcksax & tigersåg (fler lär det bli).

Hade förut en billig batteridriven häcksax (har förträngt vilket skitmärke det var) ....som var bedrövlig att använda...inte skoj alls...tråkig att hantera & tugg - tugg - stopp...

Vilket påtagligt lyft det var med Milwaukee häcksaxen.... som en varm kniv genom smör & går därför väldigt snabbt att klippa ner häcken.
 
Cheesen
Fick föresten skicka lilla bilmaskinen på rep i våras... Dom bytte batterihållaren( den hade slutat hålla kvar batteriet i maskinen efter ett och ett halvt års bruk) vibrationsdämparen var också slut. Men nu är den som ny.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.