Hej
Nu är det dags att skaffa ny skruvdragare. Har kollat en del på sidor i England och kan konstatera att ett kit med knackare kostar väldigt lite extra.
Men vilket ska ja ha?har kollar på axminister och toolstop men de måste ju finnas fler alternativ.
Nåt tips på paket för 3k.
 
Makita helt klart...
Denna på Toolstop hade jag nog slagit till på... med DHP458 och DTD 146..där 146:an är riktigt trevlig....
 
Jag köpte ett kit med Bosch GSR 18 V-LI och GDX 18 V-LI. Fördelen med det litet som jag ser det är att knackaren har både bitsfäste och 1/2". Grymt om man även vill använda hylsor. Tror att Bosch är ensamma om detta. Man kan ju såklart använda en adapter men då tappar man ju en del moment. Funkade fint att lossa hjulbultarna på bilen med GDX:en så det var det snabbaste däckbytet jag har gjort 😃
 
Tack för tipsen. Problemet nu är att jag inte kan köpa bägge, så vilket väljer jag?
 
Kört både Bosch och Makita. Skillnaden är försumbar. Kolla utbudet på andra 18v maskiner som du kanske vill ha i framtiden och priset och låt det bestämma.
 
Gillar makita men 1/2" på bosch knackaren va smidigt. Hittar dock inte bosch paketet i England.
 
Remne skrev:
Makita helt klart...
Denna på Toolstop hade jag nog slagit till på... med DHP458 och DTD 146..där 146:an är riktigt trevlig....
Jag har detta och jag har använt båda maskinerna sjukt mycket. Jag tycker dom är skitbra och helt oumbärliga.
 
Det svenska kittet är lite billigare och fri frakt. Milwaukee har jag hört mycket bra om, personligen skulle jag inte ha några problem att välja dom över makita. Skulle bero vilket jag hittade billigare.
 
+1 på Makita, sanslöst smidiga och hållbara maskiner. Köpte ett kit för snart 5 år sen, och har mobbat dom dagligen i 4 år, sen ett år tillbaka är dom pensionerade som fritidsmaskiner, har fått Hitachi på firman, men längtar tillbaka till mina Makita.
Bosch hade jag tidigare, höll typ 2 år för mitt jobb.

Mest noterbart med Makitan, skruvdragaren, som jag aldrig drar skruvar med, utan borrar i rostfritt med, 3,2 - 50 mm, är att det inte finns ett uns glapp i axeln.

Har man köpt en slagskruvdragare blir man lätt kär, och den vanliga skruvdragaren blir degraderad till borrmaskin.
 
Vad ska du använda det till? Dagligt yrkesbruk eller lite då och då? Om det är dagligt så tycker jag du kan lika gärna gå på 5,0Ah batterier.

När jag skulle uppgradera mina Makitor valde jag att köpa batterier från Prishammeren, 5,0 Ah som jag fick betala ca 980 kr/st exkl moms plus enhetsfrakt på ca 50 kr samt ett par andra maskiner, dock ej skruvdragare.
 
Om jag skulle köpa bara skruvdragare och slagdragare så skulle jag välja milwaukee. Har en gammal milwaukee skruvdragare maskinen i sig har hållit för väldigt mycket. Glömde den tex ute i hällregn ett dygn men den fugerade lika bra efter det. Fast nu börjar batterierna vara riktigt slut så jag blir att köpa en ny fast maskinen inte har något fel.

Men med tanke på hur mycket alla möjliga verktyg som makita har som man kan använda samma batterier till så överväger jag starkt makita.

Annars så rekommenderar jag att åka och känna på några maskiner så du vet hur dom passar din hand.
 
pozz2 skrev:
Gillar makita men 1/2" på bosch knackaren va smidigt. Hittar dock inte bosch paketet i England.
Köpte faktiskt mitt kit på Beijer för 3495:- Vet inte om det priset fortfarande gäller. Tror oavsett vilket märke du väljer så kommer du bli nöjd, så länge som du väljer yrkesmaskiner. Ett bra tips är som sagt att känna på hur maskinerna känns i handen.
 
Bosch köpes med fördel från Tyskland, lefeld har nog det kit du söker - annars är ebay.de ett bra ställe att söka på för lägsta pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.