• Gilla
Daniel Ekstrand
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Funderar oå att köpa något liknande denna:
[länk]

Detta för att underlätta när man ska dra med sig maskiner/verktyg från garaget till det projekt/rum man håller på i.
Vad rekomenderar ni för verktygsväskor/hinkar? Vilken storlek ska man ha?
Jag har en sådan stående i garaget:
Svart verktygshink av plast med ergonomiskt handtag och Hultafors-logotyp, mot vit bakgrund, på en webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rymmer en hel del när det ska bäras med skruv, hand och elverktyg mm.
Funkar säkert lika bra med en varukorg även om den inte håller upp handtaget lika tjusigt. ;)

Sneglar på Boschväskan som är med som ProDeal den här omgången men har inte gjort slag i saken... än. :oops:
 
  • Gilla
Utdelning och 2 till
  • Laddar…
Jag har Clas Ohlsson varianten på hinken ovan. Fördelen med en tät hink är att inget smått rasar ut. Blir det blött så stannar vätan dock kvar. Hålen för skruvmejslar mm är smidiga när man står still. Annars inte. Men den var tillräckligt bra för att jag skulle skaffa en till.
https://www.clasohlson.com/se/Hink-16-liter/p/Pr411725000
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Min erfarenhet är att faran med sånna här väskor är att de blir överlastade och permanenta vilket inte hjälper. Så endera planera för det och inreda med tema för permanent förvaring, tex el eller vvs. Och så använda öppna hinkar eller sys-lådor med bra överblick utan lock/fack och som packas (och packas ur!) för varje uppdrag.
 
  • Gilla
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
Rickard.
Plasthinkar är toppen om man packar för varje jobb, tomma hinkar som målarna lämnat är perfekta för detta men dom köpta är säkert nästan lika bra ;)

Vill man ha en packad jämt så gillar jag tanken av elektrikerväskorna då jag vet att dom stora alltid blir för fulla och tunga. Privat har jag en liten fin plåtverktygslåda på hatthyllan med väl valda verktyg för att lösa alla vanliga småfix utan att behöva ut i garaget.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Har redan systainers och lådor för det mesta som är indelade i just el/karmskruv/utomhusskruv/inomhusakruv/o-ringar osv. Samt för alla elverktyg.
Men hinklösningen verkar ju enkel. Frågan är vilken av classes och hultafora som är bäst då:D
 
Rickard.
T trojlee skrev:
Har redan systainers och lådor för det mesta som är indelade i just el/karmskruv/utomhusskruv/inomhusakruv/o-ringar osv. Samt för alla elverktyg.
Men hinklösningen verkar ju enkel. Frågan är vilken av classes och hultafora som är bäst då:D
Hultan är knappast 3 gånger bättre ;)
 
För plånboken är Classes bäst, du får ca 3 clashinkar på en Hultaforshink. I övrigt tror jag inte att det skiljer så mycket. Har Hultaforshinken hemma men aldrig fingrat på Clashinken så jag vet inte om den eventuellt kan vara vek. Hultaforshinken är trevlig och fungerar bra till att bära saker mellan jobben. Gillar att den är tät i botten så att man även kan slänga i små skruvar när man städar upp på den tillfälliga arbetsplatsen.
 
  • Gilla
trojlee och 2 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Har redan systainers och lådor för det mesta som är indelade i just el/karmskruv/utomhusskruv/inomhusakruv/o-ringar osv. Samt för alla elverktyg.
Men hinklösningen verkar ju enkel. Frågan är vilken av classes och hultafora som är bäst då:D
Jag har två Hultafors som används flitigt. Helt klart robustare design och sannolikt även bättre material i hultas.
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
jag skulle säga skaffa 1-2 hultafors hinkar 1 för verktyg 1 våta saker arkyl,färg,penslar m.m :D
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.