Tänker mig att köpa lite våtrumsskivor, men läser att s.k magnsiumoxidskivor som för en tid sedan var en, enligt reklamen, en "jättebra" skiva nu visat sig ta till sig fukt och blir aggresiv mot skruvar mm.

Svårt att hitta vilka som salufört dessa skivor, så man kan undvika inköp av dylika.

Kikat lite på Fermacells skivor där dom anger att dom pressar in träspån i skivan under hårt tryck.
Känns inte klockrent att installera en skiva med organiskt material till ett våtrum eller vad säger panelen ?:confused:

Av olika anledningar vill jag ha en hård skiva och väljer därför bort de "lättviktsskivor" som finns.

Har ni några förslag på våtrumsskivor som potentiellt inte behöver rivas bort om några år pga fuktskador?
 
Hydropanel - fibercementskiva. Har bara satt ett par sådana skivor själv, men de är mycket stabila.
 
Dsl skrev:
Hydropanel - fibercementskiva. Har bara satt ett par sådana skivor själv, men de är mycket stabila.
Har du något namn fabrikat o dyl?
 
Själv gillar jag humidboard, glasfiberklädda gipsskivor, lätta att skära och montera med vanliga gipsskruvar
 
  • Gilla
AntonVisco
  • Laddar…
Det bästa sättet är antagligen att inte sätta kakel i "vanligt" fix i områden som begjuts med vatten. För det är ju den konstanta fuktlagringen i skiktet mellan kaklet och tätskiktet som är grundproblemet, och det man måste göra sig av med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.