Hej!
En granne har ett fint prydnadsträd, ca 2 meter högt, en sort som vi gärna vill plantera på vår tomt. De säger att det är ett prydnadsäppelträd, men vid googling hittar jag ingen bild på prydnadsäppelträd eller prydnadsapelträd med sådant tätt och hängande grenverk.
Är det någon som har närmare kunskap om vilken sort detta är? Grannen beskar trädet i höstas, innan det nådde grenarna nästan ned till marken. Bilden med frukter är från i höstas, den utan frukt är från nu i maj.
Kan ta fler närbilder om det behövs/önskas.
Tacksam för hjälp!
En granne har ett fint prydnadsträd, ca 2 meter högt, en sort som vi gärna vill plantera på vår tomt. De säger att det är ett prydnadsäppelträd, men vid googling hittar jag ingen bild på prydnadsäppelträd eller prydnadsapelträd med sådant tätt och hängande grenverk.
Är det någon som har närmare kunskap om vilken sort detta är? Grannen beskar trädet i höstas, innan det nådde grenarna nästan ned till marken. Bilden med frukter är från i höstas, den utan frukt är från nu i maj.
Kan ta fler närbilder om det behövs/önskas.
Tacksam för hjälp!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan det vara ett väldigt välklippt paradisäppleträd?
Tack för återkopplingen!J Jwinnerhed skrev:
Finns det flera sorters paradisäppelträd? När jag googla så hittar jag bl.a. följande webbsida, där ett paradisäppelträd ges det latinska namnet Malus 'Erstaa':
https://www.sunds.fi/sv/webshop/product/485
Dock fick jag igår, på annat håll, förslaget att det är en Malus ’Red Jade’, vilket bland annat finns beskrivet här – och är väldigt likt i blad och frukt:
https://www.havlis.cz/karta_en.php?kytkaid=3440
Ping @Emma242
Liknande trådar
-
Vilken typ av genomföringar för fönsterfoder i trä på plåtfasad?
Fasad -
Hjälp med vilken typ av rör/kopplingar/utkastare
Vatten & Avlopp -
Vilken typ av puts?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken Typ av Väggar och Tak har Jag och Hur Gör Jag dem Fräscha?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken typ av container för rivning av sommarstuga?
Fritidshus