Vilken typ av hus föredrar ni?
1. Modulhus som levereras i färdiga "klossar" som bara skjuts ihop på plats. Exempel: Älvsbyhus, Smålandsvillan, Hjältevadshus, Modulenthus.

2. Byggsatser där väggar, takstolar m.m. görs på fabrik och allt sätts ihop på plats.
Exempel: Eksjöhus, LB-hus m.fl

3. Lösvirke. Allt byggs på plats.
Exempel: Ett flertal företag där du själv ritar upp huset.
 
Alt :3 Det e så vi bygger och varför jag tycker att det är bäst är för att man har full koll på hur huset är uppbyggt. Känns som att det är mer rejält byggt. Grövre reglar tjockare innerväggar, bättre ljudisolerat mm. Hur kan jag tycka att det är mer rejält byggt än andra hus?? Jag har varit in i Lb-Hus Ä-Hus Myresjö hus, innan husen e helt färdiga och det räcker för mig. Däremot så kan det tilläggas att nackdelen med lösvirke är att det går inte lika fort som när modul husen eller blockhusen kommer för att få det tätt. Men det där är något som kan disskuteras i timmar för och nackdelar mellan olika sätt att bygga sitt hus på. Jag kan ta ett exempel som jag har sett och som jag tycker e helt sjukt. Husföretag som skryter om att deras hus byggs i torra/skyddade lokaler med dom bästa förutsättningar för att få ett så friskt hus som möjligt. Men sen när huset kommer så reser dom det i hällregn. Visst, det får ju stå och torka upp, och hälften av inredningen & isolering får bytas ut. Men vad e då meningen med säljargumentet att bygga i torra och skyddade lokaler? Det hör kanske inte hit men det var bara en sak som jag ville nämna. Jag tänker inte hänga ut företaget som jobbar på det viset.
 
Jag röstade på "annat", eftersom jag föredrar stenhus...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.