Hej
Som ni kanske läst i mina andra trådar så planerar jag att höja mitt fritidshusnoch tomten 40-50cm
I samband med detta så kommer jag att dränera tomten på något sätt.
Jag har idag en grop under badrummet där det tidigare stått en skittunna som är ca 60cm djup eftersom det är lägsta punkten på tomten så samlas det ganska mycket vatten där som jag pumpar bort med en dränkbarpump.
Tycker det känns som en bra lösning som jag vill bygga vidare på och gräva ner någon form av plastbrunn där som jag kan koppla dräneringsrör till i samband med tomthöjningen.*
Men hittar ingen passande brunn. Tycker dagvatten brunnarna är för höga och smala, skulle vilja ha en som liknande ett oljefat mer. Då brunnen behöver kunna rymma lite vatten.
Vad som har tips eller idéer på hur jag kan gå vidare med detta?
 
Varför inte använda vanliga betongringar som du tätar och tar upp hål i för dräneringsslangarna.
 
ja det kanske skulle fungera men dom är ju inte så smidiga att transportera, därför jag tänkte på en plastbrunn
 
Har sett här vid ett bygge utanför jobbet att de har använt någon form av förtillverkad pumpgrop i plast, men vet inte om den levererades tillsammans med pumpen. Den såg rätt dyr ut ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.