Hej!
Är nyinflyttad i en lägenhet. På sina ställen sitter, istället för en vanlig kombinerad krok och sladd bara en lampkrok i taket och elen finns framdragen i en sladd till platsen. Någon som vet hur många kilo en sån här krok tål?
Lampkrok fäst i taket med elektrisk sladd framdragen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Max 5. Det är inte en "riktig" lampkrok. Den där går bara in 1-2 cm. Man ska inte lita på något en annan har skruvat in.
 
  • Gilla
freter och 1 till
  • Laddar…
tommib
Ja, undrar om det inte är den här. Max belastning ca 4 kg enligt Clabbe och jag hade nog inte ens vågat hänga det i den.
 
Redigerat:
  • Gilla
freter
  • Laddar…
Ok, tack!
Finns det någon form av gipskrok/expander ni skulle kunna rekommendera för litet tyngre grejer (mormors gamla kristallkrona)?
 
"Molly" eller gipsexpander är inte ens nära i hållfasthet och kan lätt mista stor det av sin "styrka" om den monteras fel eller om skruven dras för hårt. Däremot är priset en fördel för Mollyplugg men priset kanske inte spelar så stor roll när det gäller några enstaka och om man sätter hållfastheten först. En Molly som överbelastas kryper ut, en Plattiplugg sitter så bra att den inte kommer ut utan att en stor bit av skivan följer med. Det är alltså skivan som sätter gränsen för Plattiplugg
 
  • Gilla
freter
  • Laddar…
Tack för alla svar. Jag inser att jag behöver hitta en annan lösning. Ska börja med att väga kristallkronan ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.