Hej,
Min termostat till golvvärmen har slutat att fungera. Det är en NRG T2.
Termostaten lyser och mäter temp i golvet men vill inte värma upp. Den har krånglat innan men har nu lagt av helt med att värma upp.
Jag tänkte byta ut den så att man får värme igen.
Kan man byta en termostat själv även om man inte kan mycket om el? Tänkte att det bara är att sätta samma sladd på samma position som den gamla, eller ska man ta in elektriker? (Känns som det blir dyrt för ett "enkelt" jobb)
Vilken termostat passar som utbytestermostat till min nuvarande? (Verkar som jag har en gammal utgången variant)
Jag är amatör och tar gärna emot förslag.
Har för övrigt inga mätverktyg.
Tack på förhand

Mvh Jim

Defekt NRG T2 termostat monterad på vägg med synliga anslutna kablar och installationsdatum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen NRG T2 golvvärmetermostat med synliga anslutna kablar och märkningar under installation eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Termostat till golvvärme monterad på vägg med synliga trådar och anslutningar, i behov av byte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppet eluttag i väggen med termostatkopplingar, inklusive synliga röda och blå kablar samt en termostat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
NTC 10kOhm, 13A.
Isolera ledarna och ta med dosan till termostatbutiken annars.
 
  • Gilla
Grodanhoppar
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
En sån här kanske, det mesta passar din installation, det är bara att välja utseende funktioner och prisnivå.
[länk]

Ok, tack, då verkar det som att man inte har några krångliga specialsaker i alla fall.

Mvh Jim
 
S Slugge skrev:
NTC 10kOhm, 13A.
Isolera ledarna och ta med dosan till termostatbutiken annars.

Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.