Hej!

Vi har precis renoverat badrummet och installerat ett golvvärmesystem.

Badrummet är på ynka 4,5 kvm så det är ganska litet.

Tänkte fråga vilken värme ni andra som har snarlika badrum.

Jag har mitt inställt på 21 grader.

Vet inte om det är optimalt än, så det skulle vara intressant att höra vad ni lagt er på.

Man vill ju att det ska torka upp så fort som möjligt då man dushat mm.

Tack på förhand

Fredrik
 
Har inte golvvärme i badrummet än men det optimala för mig kommer att bli att det ska vara bekvämt och trivsamt.
 
Jag kör ca 23 grader med golvvärme. Det är så skönt att kunna sätta sig på toan utan att frysa häcken av sig :)
 
Hej!

Tackar för svaret, mycket intressant!

Mvh
Fredrik
 
Morsan har 27 grader i golvet, om det är det vet jag inte men termostaten står på det iaf. Det känns väldigt bra och lagom värme. Vad det är för temp är inte så viktig bara man trivs.

Protte
 
Vår golvvärme är programmerad för 22 grader morgon och kväll och 18 grader dagtid (veckodagar) samt nätter. Helger är det 22 grader större del av dagen. Detta är alltså golvtemp och inte rumstemp. Har även ett element med vattenburen värme vid fönstret, eftersom vi ändå har sånt system i huset.
 
R
Som många andra redan sagt, så är rätt temperatur det man själv trivs med och som känns/verkar funktionellt. Är det du själv som installerat så har du första "tjing" framför frugan när det gäller inställningen av rätt temperatur. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.