Jag behöver anteckna genomgångar som hålls med stöd av powerpoint, och funderar om följande är möjligt.

Vill köpa till ett fysiskt tangentbord (har sett att detta finns till bl.a. iPad och Galaxy). Jag vill anteckna både i form av att skriva med tangentbordet i powerpoints anteckningsfält, men också kunna skrolla upp och rita och markera i själva powerpointbilderna som används. Gärna med en penna av något slag. Slutprodukten blir alltså ett powerpointbildspel med både markeringar i bilderna, och nedknackad text.

Är helt prisokänslig då detta är för jobbet. Någon som vet om det går, eller till och med har prövat?
 
T.ex. ASUS har några "kombi" surfplattor där du kan dra ut ett vanligt tangentbord vid behov.
 
Vilken androidplatta som helst med lite större skärm och USB borde funka.
 
Största problemet är nog att hitta någon mjukvara som funkar med dina önskemål. Återkom gärna om du hittar någon vettig mjukvara.
 
S
priskänsligt är det speciellt om man köper med företagets pengar
 
Asus nya Prime som släpps i januari kommer ju med dockningsbart tangentbord.
 
iPad + Keynote läser dina PowerPoint-filer. Vill redigera vidare gör du det i Keynote och kan sedan exportera ut som PowerPoint. Gör du Keynote-specifiak tillägg kommer dessa naturligtvis inte med. Anteckningar för talarstödet är integrerat, annars finns det 13 appar på dussinet som antecknar via molntjänster. Evernote rekommenderas.

Finns ett antal ritpennor till iPad:ens kapacitiva skärm.
 
asus B121 är ju tyvärr ordentligt dyr och tyngre än en IPad också men rätt trevlig
 
Fujitsu Q550 och HP Slate kör windows 7... Nästa år kommer Windows 8 med stöd för surfplattor (multitouch+stöd för fler processorer). Då kan du köra alla PC program i paddan.

Vet att Windows och en iPad inte är samma koncept, men skall man jobba i soffan och behöver sina PC-program så ljusnar det.
 
Glömde nämna att dessa har USB-portar och stöd för "all" kringutrustning du kan hitta....
 
När jag gör samma sak i politiken så använder jag min iPad med PowerPointen i fråga som pdf, med PDF Notes kan man sedan läsa och göra alla möjliga noteringar på längs och tvären. Detchela sparas ner i PDFen. Funkar med alla möjliga molntjänster också. Med eller utan Targus bluetooth tangentbord.
 
Tackar för all kreativ input. Igår hade jag möljighet att besöka en fysisk butik och få råd, och slog till utan att ha hunnit ta del av alla bra svar. Verkar onekligen finnas en del möjligheter via Android-spåret. Men på Macoteket (som jag gick till) rekommenderade de (föga överraskande i iPad.

Så nu sitter jag med en padda och ett fysiskt tangentbord, och penna - och försöker begripa mig på programmet som de rekommenderade, Goodreader. Keynotes och PDF Notes verkar också värda att utforska!
Fler tips runt iPad är förstås välkommet!
 
Thomas59
bjogul skrev:
Jag behöver anteckna genomgångar som hålls med stöd av powerpoint, och funderar om följande är möjligt.

Vill köpa till ett fysiskt tangentbord (har sett att detta finns till bl.a. iPad och Galaxy). Jag vill anteckna både i form av att skriva med tangentbordet i powerpoints anteckningsfält, men också kunna skrolla upp och rita och markera i själva powerpointbilderna som används. Gärna med en penna av något slag. Slutprodukten blir alltså ett powerpointbildspel med både markeringar i bilderna, och nedknackad text.

Är helt prisokänslig då detta är för jobbet. Någon som vet om det går, eller till och med har prövat?
Får man fråga vad du jobbar med?
 
Thomas59 skrev:
Får man fråga vad du jobbar med?
Bolagsjurist, och då ingår bl.a. att vara sekreterare vid styrelsemöten. Dvs. rollen innefattar både att föra protokoll och att vara ordningsman vad gäller lagenlighet mm av beslut. iPad med tangentbord känns grymt rätt för detta. Dels för protokollförande, men också för att man kan ha med sig massvis med "bra att ha"-dokument, och också direkt-access till rättsdatabaser och elektronisk litteratur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.