Hej,

Någon som kan svara snabbt på vad det här är för strömbrytare? Ska köpa nya och jag läser allt från 1-pol/trapp till 2-pol etc. Det här är inte mitt område direkt så skulle vara bra att veta så jag inte köper fel!
 
  • En öppen väggströmbrytare utan frontplatta som exponerar interna komponenter och ledningsanslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolla på baksidan så framgår det.
 
Det är en enpol/trap fabrikaret är ELKO RS,
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
tommib
När du monterar bort den, skär med vass kniv längs med kanten på plåten så river du inte upp tapeten/renoveringsväven. Det borde gjorts redan innan den monterades, men då utmed dosans kant för att få ett runt och snyggt hål.

Varför ska du byta? Det är en kvalitetsprodukt som sitter där.
 
Jag vill byta för dom har gulnat med tiden, skulle vilja ha ett par vitare strömbrytare. Har köpt tre st av den på bilden. Så innan jag bryter förpackningen, funkar dom hos mig?
 
  • Oöppnad förpackning av vit Schneider Electric strömbrytare modell Exxact.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C Carlsonn skrev:
Jag vill byta för dom har gulnat med tiden, skulle vilja ha ett par vitare strömbrytare. Har köpt tre st av den på bilden. Så innan jag bryter förpackningen, funkar dom hos mig?
Det är omöjligt att veta innan du har visat baksidan på de brytarna du vill byta ut. Den brytaren du visar på bild kan du troligtvis byta med den som du har köpt men vad de andra brytarna är för sort har vi ingen aning om.
 
Ja dom fungerar om alla brytarna som ska bytas är lika, men jag tror inte att dom kopplas på samma sätt.
Ps
Man kan även byta ram och vippa på ELKO dom nya är lite vitare.
Den lite gulaktiga färgen heter Europa vit och den vita heter Fjällvit. Och det är nog inte att dom gulnat med tiden utan att dom redan från början var Europavit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.