Hej! Ska beställa strömbrytare till badrummet. En klassisk Renova. Vill ha en med två brytare så att jag kan tända taklampan med den ena och två lampor på var sin sida spegeln över handfatet med den andra. Det är alltså tre lampor men två är alltid tända/släckta tillsammans. Ska jag beställa kron eller dubbeltrapp? Tänker inte dra elen själv om någon undrar:)
 
Vilken som, bara den har två knappar.
 
Och hur man kopplar respektive brytare vet ju den som du ska låta koppla in det hela.
 
sen är ju kron lite lättare att koppla och kostar en hundring mindre än dubbeltrappen – så definitivt kron
 
Den yrkesman som skall göra jobbet vet också vilken material som behövs - det är en del av utbildningen, dvs det kunnande man betalar för.
 
S Soltorp40 skrev:
Den yrkesman som skall göra jobbet vet också vilken material som behövs - det är en del av utbildningen, dvs det kunnande man betalar för.
Hej! Har bara kontakt med kakelkillen som tar in resten. Så vet inte vem elektrikern blir. Men ni tror inte att det spelar någon roll? Vill helst inte att det blir någon annan design på brytare så jag var lite inne på att köpa båda. Men det är ju onödigt om jag kan klura ut vilket som är bästa alternativet tänker jag..
 
E
O Ozma skrev:
Hej! Har bara kontakt med kakelkillen som tar in resten. Så vet inte vem elektrikern blir. Men ni tror inte att det spelar någon roll? Vill helst inte att det blir någon annan design på brytare så jag var lite inne på att köpa båda. Men det är ju onödigt om jag kan klura ut vilket som är bästa alternativet tänker jag..
Men har kakellillen dragit rören?
Då bör han ju rimligen kunna koppla strömställare också.
 
  • Haha
  • Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Men har kakellillen dragit rören?
Då bör han ju rimligen kunna koppla strömställare också.
Hej! Inget är gjort än men jag sitter och beställer det jag skulle stå för "kaklet, klinkers och det utanpå/ovanpå" toalett, handfat, belysning etc.. Blev fula strömbrytare när elen gjordes om i resten av huset så jag sa att jag ville beställa själv den här gången..
 
Du kan väl i beställningen ange vilket fabrikat/serie av elapparater Du beställer skall användas. Sedan får utföraren se till att skaffa det Du beställt, med rätt funktion för behovet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.