I tidigare inlägg har jag beskrivit att vi har en tryckvakt som galopperar när den når upp i frånslagsläge. Den slår alltså till och från om och om och om igen i upp till en minut cirka. Det har skett mer och mer ofta på sista tiden och jag är tyvärr inte så händig att jag fixar detta själv. Jag har följt tips jag fått i en annan tråd men de har inte hjälpt, så nu tänker jag anlita någon.
Men frågan är: vem?
En rörmokare? En elektriker? Någon annan? Flera tillsammans? Jag gör i det här läget VAD SOM HELST för att bli av med problemet.

/Peter
 
Har du hydrofor eller pumpautomat?
 
Hydropress.
 
1. Det kan vara fel på tryckströmbrytaren.
2. Det kan vara stopp/trångt i rören mellan pumpen - hydropressen - tryckströmbrytaren så att trycket blir högt till tryckströmbrytaren när pumpen går och sjunker när pumpen stannar och då startar det igen.

3., Rörmokare

Protte
 
För lågt tryck i hydropressen.
 
Tryckvakten är precis ny.
Trycket i hydropressen är 1,8 - tryckvakten slår till på 2 och av på knappt 4.

Tack för tipsen - det blir en rörmokare så snart som möjligt.

/Peter
 
Du ska ha 1,8 i hydropressen när den inte är trycksatt.
 
Förlåt, jag var otydlig.
Den har 1,8 bar i trycklöst läge. Tryckvakten "jobbar" mellan 2 och 4 bar. Hydropressen är på 60 liter.
 
prototypen skrev:
1. Det kan vara fel på tryckströmbrytaren.
2. Det kan vara stopp/trångt i rören mellan pumpen - hydropressen - tryckströmbrytaren så att trycket blir högt till tryckströmbrytaren när pumpen går och sjunker när pumpen stannar och då startar det igen.

3., Rörmokare

Protte
Ja, min vän, du verkar ha helt rätt.
Jag pratade med en rörmokare i telefon. När han fick höra all fakta var hans helt säker på att det är för smal slang till (eller från, beroende på hur man ser det) hydropressen.
Han ska komma hit på måndag och försäkra sig om förhållandena på plats. Stämmer hans aningar lär det väl vara en ganska smal sak att åtgärda.
Jag ska ta mig sjutton fira med en whisky i så fall - och du är bjuden, Prototypen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.