Hej!

Vi har köpt ett hus byggt 2016. På ett ytterförråd/kallfråd saknas skiva på sockeln, det är endast frigolit där som såklart behöver skyddas. Huset i övrigt har någon form av stenskiva som sockel och det vore snyggt med något liknande på förrådet. Jag hittar dock inte vilket typ av sockel jag bör köpa, och hur fäster jag den på frigoliten?

Bifogar bild både på husets stensockel och hur ytterförrådet ser ut med endast frigolit.

Tacksam för hjälp!
 
  • Bild på husets stensockel och vita fasadpanel ovanför, med marksten nedanför stensockeln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sockel på ytterförråd med vit träpanel och frigolit som exponeras under panelen, omgiven av en gårdsplan täckt med stenar och grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stefan N Stefan N skrev:
Typ denna. [länk]
Tack!! Hur kapar man en sådan? Och hur fäster jag den? Det sitter frigolit runt om hela förrådet.. vet inte vad som finns bakom frigoliten, behöver skivan limmas fast på frigoliten på något sätt? Ursäkta många frågor 😄
 
Gräv upp lite så du får ner den och ta lite sättlim så sitter den kvar. Kapa med en gammal såg du offrar då den blir slö.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Gräv upp lite så du får ner den och ta lite sättlim så sitter den kvar. Kapa med en gammal såg du offrar då den blir slö.
Stort tack för snabba och bra svar! Det får bli dagens projekt 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.