Hej,

Köpte för ett tag sedan en ny Dewalt sänksåg till ett förmånligt pris. Behöver den till ett kommande projekt och även om det inte är en av de högst ansedda sänksågarna tror jag den duger gott och väl till mitt nuvarande behov.

Jag köpte utan skena för jag visste inte om jag skulle köra Dewalts egna eller om jag skulle satsa på något annat märke. Jag har läst mig till att de flesta sänksågar av de stora märkena funkar på Festools skenor. Och Festool har ju ett lockande ekosystem av smarta lösningar. Kreg lika så...

Någon som har erfarenhet av att använda en Dewalt sänksåg med skenor från Festool eller Kreg?
 
Det blev festool!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Denna videon hjälpte mig att välja

 
Fungerar sågens system för att låsa sågen mot skenan på Festoolen också? Funktionen verkar sitta mitt emellan båda spåren, men jag kan inte komma ihåg om båda spåren fungerar för detta.

Errr...låsa och låsa. Funktionen för att minska glappet mellan såg och skena i sidled menar jag givetvis.
 
Jag shoppade en orginal Dewalt-skena samt ny klinga på Axminster (UK) till bra pris. Frakten var då bara en hundring så det blev ändå billigare än att handla motsvarande hemma i Sveriga. Detta var dock i fjol, innan brexit.
Går såklart fortfarande att handla därifrån men kan va lite bökigt nu med hantering av tull å moms
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.