A
Hej har börjat bygga staket mot järnvägen hemma.

Fick stanna upp efter jag lagt 2 längder för jag började fundera om jag verkligen sätter ribborna på rätt sida, vad tycker ni? Sätter stolparna på ”insidan”

Men varför ska jag ha ett fint staket mot en järnväg?

Sen tänkte jag att ifall jag ska fortsätta bygga staket på sidorna i framtiden så kan jag aldrig skruva ribborna från (utsidan) som jag gjort nu för där har grannen sin häck...

Men samtidigt... ska jag sätta staket på framsidan så är det ju självklart att sätta stolparna på insidan och inte ut mot gatan...

Är kluven... hjälp
 
  • Påbörjat staket med stolpar och horisontella ribbor nära en järnväg i trädgården.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag måste ha något fel i huvudet för om jag satte ribborna på insidan så skulle jag få känslan av att vara utanför staketet...
 
A
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag måste ha något fel i huvudet för om jag satte ribborna på insidan så skulle jag få känslan av att vara utanför staketet...

Håller med, men vill ha råd,
 
Sätt ribbor på båda sidor med ett överlapp?
 
Normalt sett har man väl "snygga" sidan ut?
 
A
JLyck JLyck skrev:
Sätt ribbor på båda sidor med ett överlapp?

Är en ide, tack
 
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Normalt sett har man väl "snygga" sidan ut?
Japp men i framtiden om jag ska sätta mot grannarna, vad gör ja då?
 
Snygga sidan ut, dvs ribborna på mot grannen.
 
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Snygga sidan ut, dvs ribborna på mot grannen.

Om det inte är praktiskt möjligt? Ribbor emellan?
 
Shirack skrev:
Är en ide, tack
Enkel ritning som föreställer en genomskärning av ett staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I genomskärning. In mot grannen, så sätt staketet någon dm längre in på din tomt.
 
Är ju inget som hindrar än att ha ribbor på båda sidor på de ställen där de syns från båda hållen. (Annat än plånboken och tiden :))
 
A
Tack för alla svar, fortsätter nog som jag börjat,

Tänkte när jag ändå startat tråden, jag sätter 2 skruvar i varke stolpe för att undvika det vrider sig för mycket.

Men i stolparna där jag skarvar 2st ribbor blir det väldigt tight med för 2 skruvar i varje ribba utan att det spricker, har ni något tips?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.