Sätter ytterpanel på ett litet förråd och istället för att såga med mm innan så sågar jag runt dörrar och fönster och även hörnen efter jag skruvat upp. Men jag hittar inte riktigt perfekta sättet att göra det på. Tigersågen sliter sönder för mycket. Sticksågen är ju svårt att få perfekt rakt. Cirkelsågen blir bäst snitt, men vissa hörn behöver man köra uppifrån och ner för att få klingan på rätt sida, och över huvud taget att köra vertikalt flygande känns inte optimalt ur risksynpunkt. Vad är ert favoritsätt?
 
Jag mäter och sågar allt på kap- gersågen.
Eller så spikar jag upp och skruvar fast skenan till sänksågen. Sen kapar jag allt runt om med sänksågen. Oftast kör jag kap- ger.

Glöm inte att ha 10 - 15 graders vinkel på panelen längst ned för att få en bra droppnos.
 
Tomture61
P Pettttter skrev:
Sätter ytterpanel på ett litet förråd och istället för att såga med mm innan så sågar jag runt dörrar och fönster och även hörnen efter jag skruvat upp. Men jag hittar inte riktigt perfekta sättet att göra det på. Tigersågen sliter sönder för mycket. Sticksågen är ju svårt att få perfekt rakt. Cirkelsågen blir bäst snitt, men vissa hörn behöver man köra uppifrån och ner för att få klingan på rätt sida, och över huvud taget att köra vertikalt flygande känns inte optimalt ur risksynpunkt. Vad är ert favoritsätt?
Du kan använda cirkelsågen + en stödbräda som du skruvar fast i panelen .
Blir ett perfekt anhåll .
 
richardtenggren
Jag körde med sänksåg och fein(vecturo) :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.