Hej! Är inne på att köpa en så kallad Robotgräsklippare, men hittar inte några bra tester. Har hittat en som heter Lizard M4, och husqvarnas Automower 220. Det skiljer 1000;- maskinerna emellan så skulle vilja veta lite vad skillnaden på dessa är? Och om någon har något bra test att dela med sig av vore detta naturligtvis toppen :)[/FONT][/COLOR]
 
Hmm. Jag är lite partisk iofs, men jag blir alltid skeptisk angående garantier och liknande när jag ser ett företag med de här siffrorna:
http://www.allabolag.se/?what=556678+%96+8138&where=&s.x=0&s.y=0

Visst, alla ska ju börja någonstans, men det känns som att Husqvarna har lite mer resurser bakom sin robotklippare...
 
Det är väl knappast en firma som omsätter 1,5 Msek som utvecklar (ev. producerar) och marknadsför en robotklippare.
Om inte jag fattat fel är det samma tillverkare/utvecklare av Lizard som av Wiper.
Själv kör jag Automower ACX 230 och är mycket nöjd.
 
Jag har Automower AC220 och är supernöjd.
En viktig sak du bör tänka på vad gäller robotgräsklippare är hur mycket ljud de ger. Automower har rakblad och är verkligen tysta till skillnad mot klipparna med knivar.
 
Pojen skrev:
Jag har Automower AC220 och är supernöjd.
En viktig sak du bör tänka på vad gäller robotgräsklippare är hur mycket ljud de ger. Automower har rakblad och är verkligen tysta till skillnad mot klipparna med knivar.
Ljudet kan vara mer framträdande än vad man tror. Farsan har en 230ACX som dödstyst (utom när den slaktar igelkottar). Närmaste grannen påpekade att den hade börjat låta mycket på nätterna. Sanningen var att farsans överhuvudtaget inte gick på nätterna, utan det var grannen 100 meter längre bort som köpt en Wiper. :D
 
Johan Gunverth skrev:
Ljudet kan vara mer framträdande än vad man tror. Farsan har en 230ACX som dödstyst (utom när den slaktar igelkottar). Närmaste grannen påpekade att den hade börjat låta mycket på nätterna. Sanningen var att farsans överhuvudtaget inte gick på nätterna, utan det var grannen 100 meter längre bort som köpt en Wiper. :D
Ha ha, har den en dekal på sidan med överkryssade igelkottar kanske? :D
Ett inlägg till och du har 4000 inlägg, not bad :)

Men har du inga grannar så behöver du inte bry dig vad gäller ljud, finns ett märke (kommer inte ihåg vilket) som inte behöver någon installation för att den känner av när det inte är gräs längre. Modellen kan vara Wiper..
 
6
matte75 skrev:
Modellen är en Wiper Blitz så jag skriver om här:
[länk]
Okey, är du nöjd med din maskin? Den verkar ganska robust.
 
Jag var och kollade på en bekant när han gipsade sitt hus invändigt och snackade lite skit. Sen gick jag och dottern till lekparken som ligger brevid.

Efter en stund så hörde jag ett ljud som låter som en cirkelsåg på avstånd och jag funderade lite löst kring vad polaren gjorde u mitt i gipsningen då han bara hade en massa gipsning att göra. Allt underarbete var klart.

Till min förvåning såg jag hans grannes Wiper som gick runt huset och blev förundrad över hur högljud den var jämnfört med min Automower.
 
Lizard M4 är italiensktillverkad. Här är ytterligare en länk på produkten:
http://www.lizardmower.co.uk/

Ljudet? Enligt den svenska agenten Outdoor Living så är det 70dB. Husqvarnaklipparna är 64 dB enligt Prisjakt. Är det någon som har hört Lizard M4?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.