Ungf vilka rabatter har målarfirmorna på färg och tapeter?
 
Jättemycket! Vad får dig att tro att någon vill avslöja sina inköpspriser. ;)
 
Johan Gunverth skrev:
Jättemycket! Vad får dig att tro att någon vill avslöja sina inköpspriser. ;)
Någon har ju uppenbarligen gjort om du vet att det är jättemycket. Eller är du målare?
 
Är det mer hemligt än el och vvs? Inte ute efter någons inköpspriser bara ett hum.
 
blackadder skrev:
Någon har ju uppenbarligen gjort om du vet att det är jättemycket. Eller är du målare?
Hur mycket är "jättemycket"? Nej, jag har ingen aning, men är själv ÅF i en annan bransch och inköpspriser är något man inte avslöjar ens till kollegor i branschen, än mindre till kunder. De övriga hantverkarna (elektriker, VVSare, plattsättare, m.m.) på forumet kan säkert intyga.
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
M
Eftersom jag fått 15-20 procent när jag själv köpt färg för runt 4000 kr så kan man ju kanske gissa sig till att en större firma som använder mycket material får 30-50 procent om de köper allt på samma ställe? Gissar bara dock...
 
Vilket pris får kunden generellt betala, ord eller rabatterat?
 
M
Ordinarie så klart. :x
 
  • Gilla
BennyK
  • Laddar…
Har idag 20% på allt i färgaffären. Så jag antar att målarna har betydligt mer.
 
Jag fick 30%på allt och de i butiken sade att det var samma som deras målare har när de köper privat. Sedan om det är sant eller ej låter jag vara osagt.
 
Jag har mellan 20 och 50% på måleributiken.
Handlar kanske för 20000 om året. Inga mängder alltså.


På tal om rabatter.
Var inne på hydroscand för ett tag sedan.
Köpte lite slangkopplingar och oringar.
Utan att ha konto eller ens fråga om rabatt fick jag 85% på rubbet.
Sjukt
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Drömhus2012 skrev:
Jag fick 30%på allt och de i butiken sade att det var samma som deras målare har när de köper privat. Sedan om det är sant eller ej låter jag vara osagt.
Vill tillägga att har målarna den rabatten när de handlar privat så har firmorna troligen minst 50-60%.
 
Jag fick 15% på Nordsjö när jag köpte en 3 litersburk med färg.. Och det var första gången jag gick in i butiken..

Vid stora inköp lär det vara lätt att pruta.
 
Min granne som är professionell målare hade i vart fall för några år sedan 75% rabatt på en stor tillverkares hela sortiment.
Kommer dock inte ihåg om det var på A***o eller B*****s sortiment.

Men det är klart att rabatterna varierar något beroende på leverantör.
 
Skulle säga runt 30% sen kan det vara mycket mer på vissa saker
Men en vanlig färg samt spackel har man inte så mycket rabatt på
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.