Jag skulle vilja veta följande:
1: Vilken poolfabrikant valde ni att bygga med och är ni nöjda?
2: Hurdan pool har ni och vad kostade poolen komplett
3: Gjorde ni hela eller delar av jobbet själva eller lät ni poolfirman sköta rubbet och vad gick kalaset lös på då?

Vår tanke är att låta grund-killarna (som gör grunden till huset)gräva gropen till poolen. Men att sedan låta poolfabrikanten ta över ocj sköta resten. Tänkta poolen är 4 X 8 och poolpaketet går på ca 60.000 kr men min undran är vad man ska räkna med att slutsumman blir?
Någon som gjort som vi och vad hamnade det på?

Finns det ingen "riktlinje" såsom att man kan räkna med att poolpaketet (lockpriset som jag kallar det för) är hälften av den totala kostnaden eller en tredjedel av slutpriset eller kanske 3/4 del av slutpriset...
Någon med bra uppskattning?

Poolen skall grävas ner i backen nästan helt, tanken är att det ska bli en del av trädäcket.

Mvh
 
byggt pool från svenska poolfabriken det är min andra pool som jag bygger till mig själv från dem. Även byggt några åt andra.

den är 4 gånger 8 meter rostfri stomme, stor trappa, solfångare, automatisk dammsugare mm. jag gav 144 000kr för poolpaketet komplett.

Mina övriga kostnader grävning och padda 4000 kr, grus 800 kr, sand 1200 kr,dräneringsrör 400 kr, elektriker byte av endags arbete, monteringen gjorde jag den tog nästan fem arbetsdagar. denna byggde jag år 2006.
Jag byggde en likadan i mitt förra hus den blev betydligt dyrare år 2000 kostade kalaset. Grävning med sand, stenmjöl och dränering 34000 kr elektriker 6700 kr hyra av padda 500 kr resterande eget arbete.

lycka till.
 
Regn med 150-200 store, du finner masse om dette på poolforum.se
 
Vi startar denna tråden igen :) Alltid kul att veta!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.