Hej. Vill byta rem till min partner, men iom att jag inte hittar någon typskylt och att remmen ej finns, så går jag bet.
Är det någon hör inne som har en likadan? Mvh 6
 
  • Orange gräsklippare av märket Partner i ett skjul eller förråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det absolut inte går att finna någon typskylt så varför inte lasta in klipparen i bilen och ta med den till närmaste Husqvarna serviceverkstad.
Partner köptes väl av Electrolux som senare togs över av Husqvarna så de borde ju väldigt lätt i sina interna register få fram exakt vilken rem klipparen behöver.
 
Remmen finns ej ? Du ska mäta längden på den, samt tvärs över den tjockaste delen och den del som går snett ner till den smalaste. Sen inga problem att ringa en remfirma och tala om måtten så får du svar direkt och en leverans.
 
Det finns ju ungefär tretton miljarder olika remmar på gräsklippare så att en sån aktör vill ha korrekt modellkod ser jag inte som direkt konstigt. Det tråkiga med dom katalogerna är ju att de är ju bara sökbara på modellkoden. Finns ju inga bilder som ledtrådar i början. Bara när man är på den specifika maskinen har man ju sprängskissen och det kan vara ett fasligt letande.
 
J jonaserik skrev:
Remmen finns ej ? Du ska mäta längden på den, samt tvärs över den tjockaste delen och den del som går snett ner till den smalaste. Sen inga problem att ringa en remfirma och tala om måtten så får du svar direkt och en leverans.
Hade remmen funnits så hade det ju varit hur lätt som helst.
Är ju just det att den inte fanns när jag tog över den.
 
Då tar du ett snöre och lägger om alla skivor som remmen ska gå över. Tänk då lite på att det finns en spännarm med hjul och en fjäder på som ska spänna upp remmen. Lämpligt att dra i spaken för att få drift och mäta runt, samt att dra av några centimeter. Remmen ska var lös vid frikoppling, det är en snikkonstruktion och finns på alla klippare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.