Hej,

Jag behöver byta överstycke i duschbländaren som har börjat läcka men kan inte modellen. Den är cirka 12 år gammal. Någon som känner igen den?
 
  • Badrumsduschbeslag med en hand som justerar en duschhylla fylld med diverse flaskor och badprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild, metallisk yta, skruvar, kondens, suddig bakgrund, reflektioner, möjlig duschdörr eller badrumsutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett metalliskt föremål, möjligtvis en kran eller ventil, ligger på ett brunmönstrat träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Letar verkligen överallt, men hittar inte bilder av just min Mora blandare. Tar tacksam emot tips 🙏🏼🙏🏼
 
  • Duschhuvud, kran, hylla med flaskor, svarta kakelväggar, vattendroppar, badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modern duschhörna med svart-vita kakel och regndusch, innehåller hyllor med flera flaskor badprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
Om den är 12 år gammal kanske du ska passa på att byta till en ny?
Är ve
FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
Om den är 12 år gammal kanske du ska passa på att byta till en ny?
ta
FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
Om den är 12 år gammal kanske du ska passa på att byta till en ny?
tänkte avvakta en sån investering tills vi renovera 😁 om det nu är så enkel att bara byta en reservdel som kostar några hundralappar
 
väggfästet är från mora men det betyder inte att blandaren måste vara det
 
T tergo skrev:
väggfästet är från mora men det betyder inte att blandaren måste vara det
Det stämmer. Tänkte inte på det. Kan man bara byta blandaren utan allt annat? Undrar om det brukar vara universalt?
 
BirgitS
Moras blandare brukar vara märkta. Blandare utan märkning är oftast något lågprismärke och de brukar inte ha reservdelare i 12 år. Eftersom det är ett väggfäste från Mora så borde det vara standard så att andra blandare passar men hur det är med takduschstången vet jag inte.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Moras blandare brukar vara märkta. Blandare utan märkning är oftast något lågprismärke och de brukar inte ha reservdelare i 12 år. Eftersom det är ett väggfäste från Mora så borde det vara standard så att andra blandare passar men hur det är med takduschstången vet jag inte.
Ja just det. Verkar inte vara så många duschblandare med utlopp upp
 
BirgitS
De som är avsedda för takdusch är det och det finns sådana från Mora/FM Mattsson åtminstone.
 
  • Gilla
enstorstark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.