Y
Önskar en modern mobil som klarar micro simkort. (idag är alla nano)

Tyvärr såg jag inte sökfunktion för det på pricerunner och prisjakt men jag kanske missade det.

Vet ni någon bra mobil ?
 
https://m.prisjakt.nu/category/s343104125
Denna länk bör vara med micro sim.
Dubbelkolla för säkerhets skull om du hittar något intressant.
Motorola moto g 4 är väldigt bra telefon för pengarna om det är en smartphone du är ute efter.
 
Redigerat:
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Varför måste det vara mikrosim? Om du vill använda simkortet i flera mobiler så finns det en adapter man sätter det i.
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Också nyfiken på varför det är viktigt.
Alla simkort går väl att klippa till nano och vill man ha större kör man en adapter.
 
Gå in på teknik magasinet dom har en tång som stansar ur till nanosim.
 
Eller så går man till Telias/3's/Telenors butik och säger att man behöver ett nanosim så får man ett nytt.
 
  • Gilla
Valkyr
  • Laddar…
D dthompa skrev:
Också nyfiken på varför det är viktigt.
Alla simkort går väl att klippa till nano och vill man ha större kör man en adapter.
Nya SIM-kort som man får idag kommer i "uttryckbara" bitar så att man kan få den storlek man vill.

Äldre SIM-kort är i vissa fall aningen tjockare än moderna SIM-kort. Helst ska man inte klippa de äldre SIM-korten eftersom det kan leda till problem iom att SIM-kortshållarna i moderna telefoner är anpassade till den tunnare tjockleken. Man kan få problem med dålig kontakt och också framtida problem med att använda tunnare SIM-kort också.

Jag har dock själv vid några tillfällen klippt SIM-kort utan problem, men eftersom det både är enkelt och går fort att få ett nytt SIM-kort från operatören så tycker jag man ska göra det istället. Hittills har jag aldrig behövt betala för ett SIM-kort heller.
 
useless useless skrev:
Eller så går man till Telias/3's/Telenors butik och säger att man behöver ett nanosim så får man ett nytt.
Då förlorar man också informationen som eventuellt finns lagrat på simkortet, butikerna du hänvisar till ovan brukar också ha en simkortstång, de bör nog kunna hjälpa till med det.
 
Y
Ah så det går att klippa kortet alltså då är det ju lugnt, trodde själva chippet var för stort.

Hittade en sida som kunde sortera bättre så fick ut följande som intressanta med microsim;
* original xiaomi redmi note 4x
* samsung galaxy note 3
* original xiaomi mi max 2
* original xiaomi mi6 mi 6
* huawei honor 6x
 
fahlis fahlis skrev:
Det finns gott om anvisningar på nätet hur det ska klippas. Här en länk till en:

[länk]
Exakt den guiden jag följde och det fungerar strålande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.