Kommer ha ett hus som står tomt under långa perioder. Huset är larmat men vill ha kameror, helst tre stycken minst.

Det finns bredband, men det är svårt med strömtillförsel på byggnader där jag vill ha kamera (typ förråd).

Vad rekommenderas? Jag vill kunna få avisering om nåt händer, gärna molnlagring av filmklipp eftersom jag är ett par timmar bort. Tar gärna emot era tips!
 
Trådade kameror med POE gör att du slipper ha ström i närheten av kamerorna.

Jag har haft problem med att Internet dör när strömmen försvinner i jättekorta mikroavbrott, då dör mitt fiber modem och behöver en ordentlig power reset.

När det sker är internet borta tills fiber modemet startas om, och är man inte där så....
Att ha molnansluta power plugs med regler är ingen lösning för dom kommer man inte åt när modemet är offline och dom bryr sig inte om regler när dom inte har molnkontakt.


Min lösning blev att ha en vanlig dum timer som stänger av strömmen till modemet 1 minut varje natt, då går det max ett dygn innan man får kontakt med huset igen.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Trådade kameror med POE gör att du slipper ha ström i närheten av kamerorna.

Jag har haft problem med att Internet dör när strömmen försvinner i jättekorta mikroavbrott, då dör mitt fiber modem och behöver en ordentlig power reset.

När det sker är internet borta tills fiber modemet startas om, och är man inte där så....
Att ha molnansluta power plugs med regler är ingen lösning för dom kommer man inte åt när modemet är offline och dom bryr sig inte om regler när dom inte har molnkontakt.


Min lösning blev att ha en vanlig dum timer som stänger av strömmen till modemet 1 minut varje natt, då går det max ett dygn innan man får kontakt med huset igen.
Tack, klok tanke med timer! Känns som en vettig grej helt klart!

Fick googla vad POE var (power over ethernet). Det skulle kräva att jag drar fyra olika jättelånga ethernetkablar över huset och tomten till förråd? Låter som en rätt menlig lösning, även om det ur strömförsörjningshänseende är klokt.

Trådlöst med Wi-Fi? Vi kommer vara där med några veckors mellanrum och kan då ladda kamerornas batterier. Det vore hemskt mycket smidigare?
 
K
Det finns ju Arlo som går på batteri. Jag tror att köper man de som har längst batteritid så lovar de ganska bra. Och är det ingen rörelse (typ förråd) så håller batteriet nog till och med längre än specen. Och med geofence så spelar de bara in när ni lämnat fastigheten. Finns även små solceller till kamerorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.