T
Vi behöver lite input på vilken ledljusslinga vi ska välja i taket i vårt mediarum. Vet att vi vill ha ca 2700-3000k i värme/styrka samt att det ska gå att dimra. Men vad ska man titta på när det gäller att välja ledslingan för det finns hemskt dyra och hemskt billiga? Vi behöver ca 10 meter och de ska gömmas bakom lister som vi redan börjat sätta upp. Vi kommer ha en elektriker här som ska koppla dem så det blir en fast installation och att man kan använda rummets strömbrytare för att tända/släcka.
 
  • Rum med takbelysning, indirekt ljus, vit vägg, takrosett, svart golvlampa, klassisk inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Neonica. Polsk firma. Inte billigast men jag är nöjd.

Försöker undvika kinajunk.
 
  • Gilla
draje och 1 till
  • Laddar…
T
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Neonica. Polsk firma. Inte billigast men jag är nöjd.

Försöker undvika kinajunk.
Går den att köpa i Sverige eller måste den köpas från Polen?
 
D
Polen. Det är trevliga på telefon om en undrar något.
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Neonica. Polsk firma. Inte billigast men jag är nöjd.

Försöker undvika kinajunk.
Köpte du dimmbar ledtejp från dem? Kör du med eget drivdon styrt av tryckknapp eller köpte du deras kontrollpanel?
 
D
D draje skrev:
Köpte du dimmbar ledtejp från dem? Kör du med eget drivdon styrt av tryckknapp eller köpte du deras kontrollpanel?
Japp, dimbar strip och aluskena och diffusor. Elektrikern kopplade in det, vanlig Schneider-knapp på vägg. Han hade en led-driver som hette Zebra, modellbeteckning vet jag inte. Hade kollat om den inte var inbyggd. Övervägde att sätta Plejd pga stickpropp i drivaren och batteridriven knapp, så tänkte det ej kräver behörighet. Men så hade jag elektriker här i andra ärenden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.