Funderar över att investera i en laser för att förenkla ( och att det alltid är roligt med fler verktyg )men vet inte riktigt vilken sorts.
Mina projekt framöver byta fasad och rikta ytterväggarna på 2 timmerhus. ( går att göra utan men föredrar att förenkla så mycket det går då tid är viktigt )
Är alltid bra om den går att använda till annat också, typ sätta hyllor, konsoler osv.

Hoppas ni har förslag på modeller m.m
 
Vad har du för budget?
 
Ett par tusen hade jag tänkt i budget men är intresserad av förslag i olika prisklasser.
 
Bosch GLL 2-80
Bosch GLL 3-80

Mottagare är nästan ett krav om du tänker använda den utomhus. Lasern måste i så fall vara anpassad för att användas med mottagare och mottagaren måste vara kompatibel med lasern. Det går inte med vilken som helst.
 
DW088K från toolab kanske??

1350:- plus moms för den som nu måste betala det.... Mössa på köpet!
 
Nyfniken skrev:
Bosch GLL 2-80
Bosch GLL 3-80

Mottagare är nästan ett krav om du tänker använda den utomhus. Lasern måste i så fall vara anpassad för att användas med mottagare och mottagaren måste vara kompatibel med lasern. Det går inte med vilken som helst.
Tror du man måste ha mottagare för att rikta in en vägg? Förstår rimligheten med mottagare för lodvinkeln men att sätta reglar borde ju gå bra utan mottagare på rimliga avstånd?
Vad är egentligen skillnaden mellan dewalt typen av laser och 2-80/3-80?

Några andra förslag/nackdelar med laser?
 
Elias123 skrev:
Tror du man måste ha mottagare för att rikta in en vägg?
Det är bara om du ska använda den utomhus som du behöver mottagare. Att jobba med mottagare är ett helsike, men en nödvändighet när man inte ser laserstrålen.
Elias123 skrev:
Vad är egentligen skillnaden mellan dewalt typen av laser och 2-80/3-80?
  1. Noggrannheten (försumbar)
  2. 360°
  3. 3-80 har tre plan
 
Jag har funderat länge på laser och slog just till på en 3-80 med mottagare, stativ och lite annat lull från tyskland för 5600:- ink frakt. Lite över den budget du angett innan men med det paketet tror jag aldrig att man saknar något.
 
no_brakes skrev:
Jag har funderat länge på laser och slog just till på en 3-80 med mottagare, stativ och lite annat lull från tyskland för 5600:- ink frakt. Lite över den budget du angett innan men med det paketet tror jag aldrig att man saknar något.
Var handlade du ifrån?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.