Nån som kan berätta vad det är för låscylinder jag ska köpa nu när de här har gett upp? Samma nyckel går även till garage och förråd så jag vill gärna ha nån slags multipack med samma nyckel Ett låskolvsverktyg på grått tyg, nyckel insatt, dörrlås underhåll eller inbrottsteknik demonstration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En vit dörr med säkerhetslås, nyckelhål, sliten dörrhandtag, synlig mekanism, i bakgrunden en oorganiserad förvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fabrikatet är valfritt men undvik de billiga kina-kopiorna som har usel kvalitet.

Det du har är den äldre korta standarden (5-stift) och nu mer är det den längre standarden som gäller så du får kontrollera cylinderhöjderna då cylinderdistans/förlängningsdel/underläggsbricka och cylinderringar kan skilja.
Där det är vanliga cylindrar finns det eventuellt en förlängare som kan tas bort men cylinderrings höjden måste kontrolleras så det blir rätt.
Till fönsterdörren så måste cylinderdistanserna kontrolleras men det kan även vara så att det krävs en underläggsskylt eller distansring på utsidan beroende på vad som sitter idag.
Att få lika låsning och rätt medbringare hjälper din låssmed dig med, det är inget ovanligt eller speciellt förutom att de behöver veta cylindertyp och medbringare.
 
  • Gilla
h-man
  • Laddar…
1 123abc skrev:

Att få lika låsning och rätt medbringare hjälper din låssmed dig med, det är inget ovanligt eller speciellt förutom att de behöver veta cylindertyp och medbringare.
Tack. Jag hade hoppats slippa blanda in låssmed men det verkar vara en djungel för oss outsiders så det är kanske lika bra att kalla in kavalleriet så att det blir ordentligt gjort från början
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.