Hej!

Har nyligen köpt ett larm agility, skulle nu vilja ha det uppkopplat till en larmcental.
Finns det fler altenativ i malmö regionen?
Vad har ni som köpt larm valt för lösning.

Falck 67kr/mån + 50 för väktartjänst utryckning 1200
anslutning 0kr bindningstid 0 mån

Securitas 90kr/mån utryckning 950
anslutning 800kr bindningstid 24mån


Tacksam för svar

Mvh

Björn
 
Lövesta larmcentral har jag hört mycket gott om.
Som jag har förstått det har de inga egna väktare, däremot avtal med ett flertal vaktbolag på respektive ort.
Vill man bara ha larmmottagning har jag för mig de skall vara väldigt billiga.
 
Jag skulle nog valt någon av de två du själv nämner!

Lövestad LC är lite som att köpa färg på Rusta... Visst det är billig färg, men man måste måla om två gånger per år! Kvalitet lönar sig i det här fallet är min gissning!
 
Finns väl inget krav på att LC måste ligga i malmöregionen, var den är placerad spelar ingen roll.

Dessa är dem jag kunde komma på:
G4S
Securitas / Niscayah
Svensk Bevakningstjänst
Rapid Larmcentral
Lövestads Larmcentral
Larm Assistans Larmcentral
SOS Alarm

Bara ringa/surfa runt o kolla, lycka till.
 
Göran.W
Lövestad LC har bevaknings uppdrag i Australien.
Så det borde även funka om man bor i Malmö.
Var dom finns kvittar bara dom kan larma ut till väktare eller vad som nu behövs snabbt.
 
En sak man skall komma ihåg. En larmcentral har högra krav på sig när det gäller hur det skall fungera, hur mycket folk som skall finnas på plats osv. Så priset är något man kan titta rätt långt på. Fördelen både med Lövestad LC och Rapid är att båda är mycket positiva till ny teknik. Rapid har legat långt framme på IP och kameraövervakning, Även lövestad LC ligger långt framme då de sköter kameraövervakning på ett stort antal skolor i sverige.

Övriga centraler är något mer konservativa i vad för tjänster de erbjuder även om flera andra såsom Securitas och Sos även erbjuder kameradelen och i viss mån även IP. Jag är övertygad om att den central som vågar satsa mycket på ny teknik även är den som blir mest framgångsrik. Kunder idag kräver mer av sina anläggningar, att riktigtheten på larmet på ett tidigt stadie verifieras samt att en stor mängd information förs över. Det är bara att se, protokoll som används idag såsom Robofon, SIA mfl är gamla reliker som inte klarar så mycket. Multicom har sin fördel med övervakning men också stora brister i informaton
 
kan inget annat än hålla med frohike, rapid har jag ingen erfaranhet av men lövestad kan ja också rekomendera
 
Koffe A skrev:
kan inget annat än hålla med frohike, rapid har jag ingen erfaranhet av men lövestad kan ja också rekomendera
Håller också med frohike och i övrigt säger jag precis tvärtom. Har ingen egen erfarenhet av Lövestad, men Rapid kan jag gott rekommendera d^_^b
(skall dock sägas att jag inte har hört något illa om Lövestad)
 
Godkväll!

Tackar för alla tips
Har skickat iväg en förfrågan till lövestad ska också ringa till rapid och
höra vad de har att erbjuda.

Ni som har Lövestad, vad kostar det att vara ansluten Inkl.väktatjänst

Mvh

Björn
 
har hört summor kring 59 kr i månaden men skall låta det vara osagt då vi mest använder dem till komuner som har alla sina objekt dit, man har kommit på att det är billigare att ansluta sig till lövestad o sen bara ändra åtgärdsinstruktionen om vilket vaktbolag som skall åka till sitt objekt efter upphandling, annars måste ju vi ut o byta sia samt telenr i alla centraler o komuner har ju ett par st :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.