Jag tänkte införskaffa en krysslaser för att underlätta mitt arbete att sätta upp innerväggar på en hel övervåning. Min önskan är att den skjuter linjer både i taket och golvet så att jag lätt kan skruva upp tak och golvreglar. Köpte en bosch pll 360 för ett tag sedan. Tyvärr så projicerar den inte i taket, så nu tänkte jag köpa en ny. Var påväg att köpa en Hilti pmc 36, men den projicerar inte heller i taket tydligen.

Vad kan ni rekommendera för krysslaser?

Helst en under 2000kr, kan även tänka mig att köpa en begagnad.
 
Bosch GLL 3-80 eller 2-80. Kan hitta en beggad för dom pengarna (om du lägger till lite).
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Stefan N skrev:
Bosch GLL 3-80 eller 2-80. Kan hitta en beggad för dom pengarna (om du lägger till lite).
Ska hålla utkik efter begagnade såna. Tack för rådet.
 
CST skall vara bra. Har en kompis som har en Leica Lino och är nöjd. Båda hittar du för under 2.

Hade en DeWalt men bytte till Bosch GLL2-50 då den går att använda med mottagare.

Kolla efter något paket med de tillbehör du vill ha. Tak-golv pole är underskattad och även mottagare.
 
FredrikR skrev:
Jag köpte en GLL 3-80 som kom med GLM80 (avståndsmätare).
Dock över din budget, men kanske ändå intressant då du verkar vara på jakt efter båda. :)
Vart hittade du det paketet? Försöker dock köpa begagnat, men värt att titta på.
 
FredrikR skrev:
Köpte härifrån: [länk]
I L-boxx.
Bra set, men 6000 kr är alldeles för dyrt för mig tyvärr :(
 
Anna1984 skrev:
Bra set, men 6000 kr är alldeles för dyrt för mig tyvärr :(
~5300:- ink frakt, men visst ändå bra bit över budget. :)
 
Du har fått ett personligt meddelande med erbjudande om en beg Bosch GLL3-80.
 
riba skrev:
Du har fått ett personligt meddelande med erbjudande om en beg Bosch GLL3-80.
Tack, säkert bra pris, men lite för mycket pengar för mig tyvärr :(
 
Hakar på tråden lite, aldrig använt en laser så förklara gärna vilken som passar bäst när man tex skall sätta upp en innervägg och vill ha den rak åt alla håll. Med ett vattenpass kan jag ju se så att den inte lutar lodrätt men inte vågrätt. Kan man vinkla själva mackapären så att en som visar en linje åt ett håll visar åt ett annat håll eller klarar de inte av att göra så om de inte är byggda för det?
Lasernewbie som ni märker... :surprised:
 
Kilensnickare skrev:
Kanske nåttt, såg den nyss på blocket [länk]
För mycket pengar för mig tyvärr. Försöker hitta en under 2000 kr, men det kanske blir svårt?
 
Under 2000:- blir nog svårt. Jag har det kittet ovan och gav exakt samma, dock kan du kanske klara dig utan mottagaren då sjunker priset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.