Har köpt en ny diskmaskin.

Anslutningsslang ( i bild 1) har G3/8 fattning och diskmaskinen har G3/4 (i bild 2)

Någon som har en enkel lösning på detta?
 
  • Anslutningsslang till diskmaskin med G3/8 fattning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en hand som håller en vit slanganslutning för diskmaskin med en G3/8-fattning monterad under en diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M MollyA skrev:
Har köpt en ny diskmaskin.

Anslutningsslang ( i bild 1) har G3/8 fattning och diskmaskinen har G3/4 (i bild 2)

Någon som har en enkel lösning på detta?
Finns adapter som passar. Kolla i förpackningen som kom med diskmaskinen. Brukar ofta följa med en i plast.
 
T Tompafix skrev:
Finns adapter som passar. Kolla i förpackningen som kom med diskmaskinen. Brukar ofta följa med en i plast.
Adaptern i förpackingen passar inte mot anslutningsslangen från kranen. Den är för stor.
 
M MollyA skrev:
Adaptern i förpackingen passar inte mot anslutningsslangen från kranen. Den är för stor.
Låter märkligt. Finns en ganska bra standard på detta. Har du monterat i packningen i adaptern? Annars så har jag ett gäng liggandes och kan skicka till dig på posten. :)
 
T Tompafix skrev:
Finns adapter som passar. Kolla i förpackningen som kom med diskmaskinen. Brukar ofta följa med en i
Adaptern som medföljer är för G1/2 till G 3/4. Jag behöver G 3/8 till G3/4 så den medföljande fungerar inte
 
RasmusR RasmusR skrev:
Låter märkligt. Finns en ganska bra standard på detta. Har du monterat i packningen i adaptern? Annars så har jag ett gäng liggandes och kan skicka till dig på posten. :)
Har du G3/8 till G3/4 liknande den här bilden? det blir så bra om du har!
 
  • Vit plastadapter G3/8 till G3/4 liggande på träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M MollyA skrev:
Har du G3/8 till G3/4 liknande den här bilden? det blir så bra om du har!
Denna variant använder jag till alla diskmaskiner jag installerat i cirka 8 år (300-500st). Så vore konstigt om den inte passar din. :)
 
  • Vit plastadapter med gängor, på grå yta och bakgrund av vit vägg, som används för diskmaskinsinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.