K
Hej!

Tänkte idag sätta upp ett par extra element inför vintern, vilket vi brukar göra. MEN, vi har sumpat konsolerna till ett LVI Yali Comfort. Jag har kikat runt på nätet för att beställa nya, men blir inte klok på vilka konsoler som passar.
Är det någon som har koll på vilka konsoler som funkar till dessa radiatorer?
Stort tack på förhand!
Mvh
Daniel
 
  • Etikett för Rettig-produkt, Yali C, 1000W, 230V-50Hz, klass 1, IP21, CE-märkt, inte torktumla-symbol.
K
Jag blir verkligen inte klok på det här.
Konsolerna vi hade ser ut som på bilden.
På Purmos webbplats finns information om sådana konsoler, men jag hittar dem inte att beställa.
Inte någonstans. Eller så är det bara jag som är korkad.
https://www.purmo.com/sv-se/the-ind...alis-konsol-till-elradiatorer-med-enkel-panel
Comfort med bara en panel kräver konsoler som passar till den rundade nedre delen av panelen.
Jag hittar bara konsoler av den här typen - https://www.dinvvsbutik.se/sv/artik...yxJU2Fid87AUcZ2FdMHNMT11vEfB9xthoC-gkQAvD_BwE.

/Daniel
 
  • Monterad LED-lampa med sladd, avstängd, på vit yta, inomhus miljö, arbetsyta eller verkstad.
  • Bildinstruktioner för montering av en radiator; visas i fyra steg med komponenter och fästklick.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ullet
K
ullet ullet skrev:
Finns som reservdelar på Purmos hemsida: [länk]
Men du måste ha företag för att få beställa - du kanske känner någon som kan vara hjälpsam?
Tack!

Synd att det inte framgår hur konsolen "betecknas".
Har än så längre inte hitta på någon konsumentinriktad webbplats, eller fysisk butik i närheten av Uppsala, som jag kan se saluför de aktuella konsolerna. MEN, då jag inte vet hur konsolerna betecknas/vad de "heter", så måste jag hela tiden jämföra med bilderna. Det finns därför en uppenbar risk för att jag missat något.

Är inte skitsugen på att kontakta en rörmokare för att be denne beställa konsoler åt mig.
Vore lite som att elda upp pengar...

/Daniel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.