Tänker mig att ersätta en nu trasig fläkt med en kanalfläkt innanför gallret under spisen som kan dra in rumsluft och trycka ut värme på framsidan, stenull eller liknande runt denna. Sitter en "dimbar" strömbrytare på väggen så behöver bara plugga i befintligt uttag under spisen. Vilken fläkt är då lämplig? Vilken hyfsat tystlåten kanalfläkt som helst eller vad bör jag tänka på? Den blir ju inte utsatt för någon egentlig värme... /David
 
N
V Vickleby1 skrev:
Tänker mig att ersätta en nu trasig fläkt med en kanalfläkt innanför gallret under spisen som kan dra in rumsluft och trycka ut värme på framsidan, stenull eller liknande runt denna. Sitter en "dimbar" strömbrytare på väggen så behöver bara plugga i befintligt uttag under spisen. Vilken fläkt är då lämplig? Vilken hyfsat tystlåten kanalfläkt som helst eller vad bör jag tänka på? Den blir ju inte utsatt för någon egentlig värme... /David
Hej. Jobbar med service av cronspien. Använder ClasOhlsons kanalfläkt TD160. Vänd den rätt.... och driva med stenull. Behöver du reservdelar så finns det på nicita.se
 
  • Gilla
Kenneth Bothen
  • Laddar…
N Nixons skrev:
Hej. Jobbar med service av cronspien. Använder ClasOhlsons kanalfläkt TD160. Vänd den rätt.... och driva med stenull. Behöver du reservdelar så finns det på nicita.se
Hej. Knycker tråden och undrar över liknande.. Fläkten i vår går problemfritt sedan 1990. Sotaren var på besök i somras. Nu när vi börjar elda är det dåligt drag ur ventilerna framtill trotts full fläkt! Har inte hänt förut. Tittar in till fläkten och det verkar som isoleringen har tryckts ihop lite för mycket? Fläkten ger mer luft om mässingsluckan vid fläkten öppnas lite. Det har inte behövts förut. Jag trodde att luften togs från de bakre ventilerna vid golvet? Hur gör jag?
 
  • Ventilationsgaller inomhus, omgivet av isolering och inmurat i grov betongvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Reparationsbehov i hörn med synlig skärmskydd, kabel och vitmålad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.