Mvhper
 
Ja hamnade lite fel frågan, dumphone!
 
ett och en mycket strypt returledning.
 
Ett.
 
Tryckstyrd pump, termostaterna på elementen ganska hårt strypta, så pumpen drar ca fem-sex watt just nu.
 
Okej, min står på läge 2av4 får nämligen inte helvarma radiatorer!Ostrypta returer!Dock funkar golvärmen på 30kvm utmärkt, den har egen golvvärmeshunt!
 
Samma som ichgary: 1 och en mycket strypt returledning
 
Ett här också.
 
Tre (av tre). Ostrypta gammelradiatorer och några moderna. För att få nån slags värme överhuvudtaget till de nya så behöver man lite sprutt! Jodå, strypa alla gamla radiatorer för att uppnå ett schysst flöde är väl att föredra men jag är lite slö ;)
 
Ett jag mä!

Strypt returledning? Som i strypt med avstängningsventilen för att få ner tempen?

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Alpha2 i auto, 7W och då matar den 250m2 radiatorsystem och 25m kulvert till 50m2 golvvärme i garaget.
 
...med den hastigheten att jag får rätt temperaturfall över radiatorkretsen. Rätt tempfall bestäms av värmepumpen. Hastigheten styrs därefter av hur radiatorkretsen ser ut....
 
Mattsson86 skrev:
Ett jag mä!

Strypt returledning? Som i strypt med avstängningsventilen för att få ner tempen?

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
Strypt för att få ner tempen på Returvattnet. Alla radiatorer är instrypta med förjusteringen och returen med en returventil.
 
Men olika system har olika tillvägagångssätt, beroende på vad man har för värmekälla.
 
Har testat olika hastighet på pumpen, samt skruvat åt justeringen.Vet dock inte hur mycket man vågar skruva åt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.