Vi planerar att tilläggsisolera fasaden och byta fönster på vårt radhus. Idag finns det ju en uppsjö av företag som säger sig förmedla "seriösa hantverkare". Jag misstänker att alla inte är lika bra och att det dessutom kan skilja sig beroende på var i landet man bor. Är det någon som har bra eller dåliga erfarenheter när det gäller att få förslag på hantverkare i Göteborgsområdet från sådana förmedlare?
/KL
 
Tror det är mycket bättre med "vanliga" referenser, att fråga folk härinne om inte annat..
Tror inte konceptet som förmedlingarna har är riktigt bra, jag kan ha fel men intrycket är att man skall kunna få in hundra offerter på att byta exempelvis köksfläkt eller nåt annat banalt.
Har du tur kan du nog få nån ambitiös nystartare på detta men annars,,, njae
 
Gå på referenser. Jag fick tag på en grävmaskin med supersjysst grävar-kille genom en pappa till en av killarna i innebandylaget jag tränade då. Fråga runt bland alla möjliga Du möter efter det Du behöver.
Eller så kollar Du med andra husägare i grannskapet när dom gör nåt jobb som Du också ska göra. I vårt område pågår alltid mängder av olika jobb som kan passa på att fråga om.
Ett grannar antal fick sina uppfarter stenlagda av irländare med egen Ford Transit förra året tex. ska bli intressant att se om det ser lika bra ut efter en hyfsad vinter :D jag är skeptisk men vad vet man :p
 
Efter att kollat upp många hantverksförmedlare så blev resultatet så här: De flesta är mest intresserade att få med så många hantverkare som möjligt för att på det sättet tjäna pengar. Några skriver att de har koll på hantverkarna på ett eller annat sätt men det är bara i initialskedet och få fortsätter med någon koll överhuvudtaget.

Ett undantag är dock Svensk hantverksförmedling som håller koll på hantverkarna löpande och ställer krav på att de skall vara seriösa annars så blir de uteslutna. Därför rekommenderar jag att du tar kontakt med dem. www.svenskhant.se

Men du skall alltid ta referenser i alla fall för att vara säker på att du får jobbet utfört på det sätt som du själv önskar.
 
Redigerat:
B
man kan säga så här du köper en tjänst som ska leta upp en hantverkare åt dig. du kommer då betala för två tjänster. förmedlingen och snickaren.
va blir billigast?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.