I husbygget börjar nu tvättstugan ta form. Vi har velat lite fram och tillbaka kring golvet men bestämde oss tillslut för att slipa betongen precis som på resten av entréplanet, det blev både billigare och gick snabbare än att belägga med klinker.
Lyckas ju såklart inte med tätskiktskravet, men jag har löst det genom att sätta en 10cm-bård med kakel, med silikonfog mot golvet samt i de stående fogarna, o betongen i sig är ju inte känslig för vatten.

Nu till frågan, eftersom det inte blir nåt tätskikt och klinker, hur gör jag då med silen till golvbrunnen? Den medföljande plastsilen har ingen vidare passform, vare sig med eller utan klämring. Brunnen är en Purus.

Slipat betonggolv i hörn av ett rum med en Purus golvbrunn och kakelbård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slipat betonggolv i tvättstuga med synlig Purus golvbrunn och kakelbård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en Purus golvbrunn i ett slipat betonggolv med synlig klämring och plastsil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Johhhan
Silen har undertill ett par plasthakar som snäpper fast om man trycker till ordentligt kanterna.
 
Johhhan Johhhan skrev:
Silen har undertill ett par plasthakar som snäpper fast om man trycker till ordentligt kanterna.
Ja, jag såg dessa och tyckte jag tryckte till ordentligt, får prova igen helt enkelt. Men klämringen ska vara monterad antar jag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.