Y
ska ha två nya golvbrunnar för dusch och badkar, vilka betraktas som bäst justnu?
 
D09
Jag använde Jafo med tillhörande monteringsplatta... Fungerade hur bra som helst =)

http://www.jafo.eu/
 
  • Gilla
Thomas Cedergren
  • Laddar…
Och jag kör alltid Purus med deras stora monteringsplatta. Jag tror alla dom välkända märkena är ganska jämna.
 
D09
Håller med Stefan. Att rekomendera är nog att oavsett märke använda sig av tillhörande monteringsplatta =)
 
Y
känns det som om purus grejer kommer att hålla utan bekymmer i framtiden? lätt att göra ren?

varit med om modeller med olika eländen, vissa som haft skruvar som visat sig rosta vilket man då inte kunnat rensa, andra där man måste sticka ner handen för lossa insatsen och hur kul är det när man nu måste just för att det börjar bli stop av skit..

och vilken diameter är normalt eller vad bör man ta?
 
Jag föredrar Jafos brunnar med tanke på att deras klämring är av modellen som ska skruvas fast vilket jag tycker känns bättre än Purus variant som bara trycks ner i spåret på brunnen.
Dessutom känns det lättare att hålla fräscht med hjälp av den klämringen som inte skapar onödiga skrymslen där skiten kan växa fast.
 
Y
jafos brunn klarar 3liter sekunden medans purus 0.8... vilken skillnad.. hur kommer det sig, hur mycket skit flyter då inte med i jafos utan att fastna i låset.. iofs så slipper man ju rensa då men..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.