Dessa frågor har diskuterats i lite olika trådar tidigare i forumet. Men jag är intresserad av att höra vad folk har för egna för/nackdelar med respektive beklädnad.

Vilken väggbeklädnad är bäst ? Enbart måla, Väv + måla, kakel eller kanske något helt annat ?

Vilket golv är bäst och eller snyggast i garaget ? 2-komp. expoxy målat, klinkers, olja, inget alls eller något helt annat ?

Själv har jag sneglat lite på biltemas klinkers och även deras 2-komp golvfärg. En fundering jag haft är att när man målar expoxy-färg borde väl detta vara vattentätt och vattnet rinner ut i golvbrunnar osv. Men när man lägger klinkers (om man nu inte har våtrums-tätskikt innan) kommer ju väldigt mycket vatten från bilen rinna rakt igenom ner till betonplattan ? Är detta så bra för betongplattan eller gör det ingenting ?

Kul att få höra era kommentarer....
/V
 
Gips på OSB med väv och våtrumsfärg på är inte dumt på väggarna.
Hyfsat tåligt och går att sätta upp saker i. (Dock inte en 150 l vv-beredare på två skruv som rörmokaren hos svärfar hade gjort...)

Klinker gillar jag inte för skarvarnas skull, slipad betongplatta med oxalolja blir det när jag bygger...
 
När jag ska börja inreda garaget i vår så blir det precis som tidigare talare skrev. Väven på väggarna kommer jag iofs att hoppa över, jag tycker det är snyggare med helt släta väggar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.