Hej!

Vet att det redan finns lite trådar om nr90gr men ingen där det framgår vilken gas folk kör på.

Så ni som forfarande har kvar er spickpicka släng in era gastips:)

Jag inbillar mig att de flesta 80ml patronerna funkar men att man måste byta hatten till en från de gamla gröna hitachi patronerna.

Någon som har tips på patroner som passar rakt av utan "hattbyte"?
Tycker förövrigt att pistolen går som tåget med de nya blåa MFT patronerna

Med vänlig hälsning, Andreas
 
Utan hattbyte är det väl Hitachipatronerna som gäller? :)

Hade lite problem när de var kyligt ute för nåt år sedan, Tjep´s "vintergas" löste problemet, vet inte om de har olika varianter nu längre dock.
Sitter Tjep i pistolen nu.

Har kört Hitachi, Paslode och Tjep som jag kommer ihåg, ingen direkt skillnad. (y)
 
Det stämmer men den gröna hitachigasen verkar ha utgått? Deras blå som numera har märket MFT har fel hatt. Jag antar att även Tjep har fel hatt så du måste använda en från en gamnal hitachipatron?
 
FazerS2 skrev:
Det stämmer men den gröna hitachigasen verkar ha utgått? Deras blå som numera har märket MFT har fel hatt. Jag antar att även Tjep har fel hatt så du måste använda en från en gamnal hitachipatron?
Ah ja de visste jag inte, tidigare Hitachi var mycket riktigt grön, men den fick jag nog inte tag på lokalt till en början.
Och Tjep kommer med "fel" så byte krävs.
 
man får hålla hårt i sina gamla hattar då hitachi verkar ha lämnat oss i sticket:) kan tipsa om att panelfoten har artnr 885-788 om någon saknar en sådan, har precis beställt en.
 
FredrikR är din maskin importerad eller svensk? Tänkte ifall det bara är USA modellen som Hitatchis nya mft patroner inte passar i.
 
FazerS2 skrev:
FredrikR är din maskin importerad eller svensk? Tänkte ifall det bara är USA modellen som Hitatchis nya mft patroner inte passar i.
Den är mycket riktigt importerad, från USA.
Har inte sett de nya mft patronerna, så jag kan inte svara på det.
 
Nån som vet vart man kan få tag på en gas hatt som passar?

Mvh Örjan
 
Ö örjan66 skrev:
Nån som vet vart man kan få tag på en gas hatt som passar?

Mvh Örjan
Jag har för mig de som kom med tex Essve gasen passade rakt av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.