Har n besvärligt skarv ovan mitt inbyggda kylskåp, mellan en mdf-skiva och putsat tegel. När mdf-skivan rör sig uppkommer det hela tiden en ful spricka i skarven. Antagligen dels på grund av materialet, och dels på grund av att kylskåpet avger värme.

Jag har testat att spackla med akrylspackel och måla 2 ggr vilket inte hjälper. Tänker mig nu att använda någon form av fog att spackla med, och därefter måla över igen. Frågan blir då vilken fog som bäst tål rörelser mellan material. Akryl? Latex? Silikon? Annan?

Sprickan blir ca någon millimeter bred.
 
Akryl basic från Casco brukar jag använda med gott resultat. Det finns visserligen fogar som tål större fogrörelse men då är frågan om färgen håller...
 
Det bästa vore nog att sätta en ny skiva över dom befintliga så skarvarna inte hamnar på samma ställe. men en enklare lösning är att sätta en liten fin list över skarven:)
 
Att sätta ny skiva över är inget alternativ dock, hela idén med konstrruktionen bygger på att kylskåpet skall vara helt dolt och inbyggt i väggen utan minsta lilla skarv. Trycker jag på en ny skiva kommer jag att få skarvar....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.