Vilken färg har en elritning?
 
Oftast svarta symboler på vit eller ljusröd (arkivsäker) bakgrund
 
Okej!
Är det vanligt att du får en ritning på ljusrött papper att jobba efter
 
På "riktiga" jobb brukar man alltid få dom ljusröda och dom ska vara stämplade arbetsritning för att gälla. På mindre jobb kan det vara lite hur som helst.
 
Rosa, brukar jag säga annars. ;)

//Patrik
 
Jag blev nämligen lite konfunderad då jag skulle svara på en fråga som lyder så här: Vilken färg har en elritning? Jag svarade vit och det var fel
 
Patrik_Hed skrev:
Rosa, brukar jag säga annars. ;)

//Patrik
Jo så ska det nog vara om man ska va petig;)
 
Rosa skulle jag säga... Manligt värre när man springer runt med ett knippe under armen.
Dock väldigt ofta som det bara är muntligt och "löses på plats" vilket är tråkigt. Dessutom så borde de som ritar ritningar och det blir fel så har de inget ansvar. Idioti! Varför ska man köpa en tjänst och sen det blir fel och man får ändå lösa det utan en ritning? Skitkul om man går på valv för er som vet.
 
Dom ritningar man ska använda ska vara stämplade ARBETSRITNING för då kan man i alla fall ta betalt för allt arbete som blir pga dåliga handlingar. Är dom inte stämplade så är dom inte godkända för att arbeta efter och då kan man få svårt att ta betalt för "avvikelser".
 
-=fullmoon=- skrev:
Rosa skulle jag säga... Manligt värre när man springer runt med ett knippe under armen.
Dock väldigt ofta som det bara är muntligt och "löses på plats" vilket är tråkigt. Dessutom så borde de som ritar ritningar och det blir fel så har de inget ansvar. Idioti! Varför ska man köpa en tjänst och sen det blir fel och man får ändå lösa det utan en ritning? Skitkul om man går på valv för er som vet.
Ibland får man vad man betalar för ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.