Nu när vi nästan är färdiga med den inre renoveringen är det dags att ta tag i utsidan. Det är jättesvårt tycker jag. Huset är byggt 1922, var putsat från början, sedan har de satt tegel på det på 70-talet. Det bruna är hemskt tycker vi. Jag kan verkligen inte bestämma mig för vad vi ska ha istället. Det lite Sunborn-inspirerade, typ kombination grön/grå och engelskt rött är snyggt tycker jag, men känns inte rätt till huset. Jag funderar på pärlgrått rakt över - fönsterkarmar, nock , balkong och trappräcke. Balkong och trappräcket ska vi först byta ut till ngt mer tidsenligt. Vad tror ni - blir pärlgrått klassiskt och sobert eller bara tråkigt? Vad kan man tänka sig annars? Tacksam för tips.
 
  • framsida.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • baksida.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet inte var du bor, men

i Sösdala (mellen Höör och Hässleholm i Skåne) finns ett hus i samma stil som ditt. De har målat det i en gul nyans med vita och röda (faluröd kanske?) snickerier. Det är vansinnigt snyggt :)
 
Jag hade målat huset i "Disneyblått" och detaljerna i en röd kulör som tar upp takpannornas färg. (tvätta taket med högtryck)

Kulörerna gör att du får ett hus som gör dig glad varje gång du möter det, samt får alla som besöker det att tänka - fy fasen vad fräckt, tänk om jag vågade vara lika modig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.