Hej alla :)

Jag håller på att renovera ett garage som jag har.
Jag har bytt panel och panelen är grundfärgat.
Nu vill jag måla hela garaget vitt, Men behöver råd utav er alla.
Vilken sorts vit färg ska jag välja. Helst ska färgen vara ekonomiskt försvarbart :surprised:
Gärna billigt och lätt att få tag i. Bara det blir bra ;)
Så här ser den grundade panelen ut just nu.

20150910_163743_zpsgyrjcl28.jpg
 
Det är väl aldrig billigt med färg, så vida det inte är slamfärg.
Jag skulle välja en bra färg, som fått bra betyg och håller måttet. Beckers perfekt använder jag, rätt dyr men den håller vad den lovar
Billigt brukar sällan bli bra tyvär:)
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Vad kostar en 10 liters hink ungefär.
Sökte på google, Men hittade inte Beckers perfekt.
Beckers Max kanske är lika bra, Den går på ca 1600-1700.

Visst ska det vara en akrylt färg, eller vad det nu heter.

Edit: Efter någon timmes googlande så hittade jag en rätt så billig färg som kanske kan bli bra.
TEKNOS RANCH VIT 9 liter för 700kr.
Vad tror ni om denna färgen ?
 
Redigerat:
Jag har använt Beckers perfekt akrylat plus. Jag läste på mycket innan och den färgen har fått väldigt bra kritik. Kostar ca 1.500 kr för 10 liter.
En bra och hållbar färg är en bra investering.
 
Vårt hus var också grundat, kanske samma grundning, som ert. I vårt fall var det fabriks-/transportgrundat med Teknos. Färghandlan här rekommenderade Alcros grund till Demidekk Ultimate som jag valt. 1 lager grund, 2 lager färdigfärg. Prutar du så kan du få Demidekk för c:a 16 - 1700 per burk. Garaget är väl inget jättebyggnad så du klarar dig säkert på 2 st 10-liters.
 
Typiskt att man skulle missat en utförsäljning från en färgaffär som hade upp till 60% rabatt på målarfärg. :mad:

Men tror ni att detta Teknos Ranch kan vara bra till ett garage.??
Som Roev08 säger så är det ju ingen jättebyggnad.
 
Jag målar med alcros stugfärg. Har funkat väldigt bra på mitt hus så jag fortsätter med det på friggebod etc.
 
Jag målade huset med Alcro stugfärg jag med. Den var bra. Men lite dyrt nästan 1500 eller 1600 ( mins inte riktigt)för 10 liter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.