Har sökt i sinne på bla forumet men hittar inga direkta svar...

Sitter nu och försöker hitta en elpanna i fjällstugan som ska värma vattenburna golvvärmeslingor. Plattan är på 70kvm.

Ge mig tips på bra elpannor (inkl. cirkulationspump/expansionskärl) som fungerar för oss till bra pris.

/K
 
Kan ni inte köpa en på Blocket? Det är ju tämligen billigt med en Nibe tex.
 
ullberg
Bara värme? Inte inbyggd vvb? Och inte någon frånlufthistoria?

I så fall är det ju en väldigt enkel produkt. Själv har jag en värmebaronen VE-4 som tuffar och går, väldigt behändigt format. Nackdelen är att den inte har utetempskompensation, utan går på termostat på framledningen. den utetempskompensation som vbaronen säljer (utk-2000 tror jag den rekommenderade heter) kostar lite väl mycket att komplettera med.

Värmebaronen har ersatt den med en som jag tror heter mp-4, vet ej om den har inbyggd utk.

Går man istället upp ett snäpp (runt 10kw, lite väl mycket för din yta tänker jag) har såväl värmebaronen och uponor varianter som jag tror är identiska, dessa har inbyggd utetempskompensation (en god vän till mig har varit väldigt nöjd med en från uponor)
 
ullberg
Jugend skrev:
Kan ni inte köpa en på Blocket? Det är ju tämligen billigt med en Nibe tex.
Just det, evp-13 tror jag de heter, finns i drivor på blocket, formatet passade inte mina behov så jag hade glömt bort den...
 
Bara värme, tänker köpa en 110l varmvattenberedare vet bara inte om vi ska ta typ Nibe eller billigare märke ännu. Vi har 70kvm platta med 35kvm loft där vi ska värma med elelement. Även kamin ska vi ha men nu behöver vi en elpanna som blir den huvudsakliga uppvärmningen.

Kan ni möjligtvis ge mig en länk på ett exampel på blocket?

Ska kolla in den du tipsa om ullberg...

Nu måste jag iväg på grabbens fotbollsmaatch.

/K
 
Som känslar är just nu vill vi ha en elpanna som är ny. Gäller bara att hitta en så billigt som möjligt. :) Har kollat lite på värmebaronen får fråga dem om deras minsta räcker till oss. Är nämligen inte hlt säkert på vilken kw vi klarar oss med.

Om det är fler som har tips på var man kan köpa och vilket märke på elpanna som kan passa oss. Berätta gärna.

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.