Jag är lite trött på min skräphög till gräsklippare och funderar på att skaffa en elektrisk i stället. Vissa av dessa ser ganska smäckiga ut. Mitt gräs är långt ifrån golfbana. Det är kanske 1000 kvm fullt av gropar, sten, rötter och stubbar som jag kör på ibland. Vad finns det för erfarenheter av elgräsklippare här?

Erik
 
Vi köpte just en Klippo. Tyckte precis som du att mycket ser ut att vara smäck. Vi har dock inte en massa gropar och stenar. Försäljaren sa att de där elektriska gräsklipparna inte gillade så högt gräs eller knöggligt underlag. På landet har vi en gräsmatta full med gropar och kratrar, tistlar och pinnar och maskrosor samt meterhögt gräs (jag överdriver INTE!). Där fick vi köpa en Klippo motorgräsklippare för elen skulle tydligen inte funka på det underlaget - och den ytan (2.000 kvm).
 
Min moster har just skaffat en Klippo Energy, och den verkar mycket robust. Dock är den ganska smal. Är det någon som provat Stiga multiclip 50 EL? Den är både bredare och billigare än Klippon men känns inte riktigt lika robust. Dock är det inte så mycket plast som på en del andra. Jag tycker uppsamlare är jobbigt. Man måste tömma den hela tiden.

Erik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.