Vet någon vilket märke/tillverkare denna duschblandare har?
 
  • Kromad duschstång och slang i ett kaklat badrum med vitt och brunt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Välkommen till forumet!

Är det någon märkning på gaveln som man ser lite av?
Har du någon aning om hur gammal den kan vara?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Är det någon märkning på gaveln som man ser lite av?
Har du någon aning om hur gammal den kan vara?
Nej tyvärr, inga märkningar eller logotyper någonstans på duschblandaren.. ålder är också tyvärr oklart men gissar på något mellan 5-10 år.
 
BirgitS
Det där med att dra upp golvklinkern i en pelare bakom duschblandaren var populärt för 10-15 år sen.

Jag undrade eftersom en sån där liten röd knopp att trycka på för att få ordentligt varmvatten hade vi på en blandare från 1989 och på den tiden var nästan alla blandare från FM Mattson, Mora eller Gustavsberg. Du kan pröva med att kontakta deras kundtjänster.

Men om blandaren är så pass ny finns det ju många tillverkare och risken är att om det inte finns någon logga så är det en billig noname-blandare som det inte brukar finnas reservdelar till i mer än 3 år.
 
Krilleman
Jag känner inte igen den alls. 🤔

Min gissning landar på en "noname" från bygglada.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det där med att dra upp golvklinkern i en pelare bakom duschblandaren var populärt för 10-15 år sen.

Jag undrade eftersom en sån där liten röd knopp att trycka på för att få ordentligt varmvatten hade vi på en blandare från 1989 och på den tiden var nästan alla blandare från FM Mattson, Mora eller Gustavsberg. Du kan pröva med att kontakta deras kundtjänster.

Men om blandaren är så pass ny finns det ju många tillverkare och risken är att om det inte finns någon logga så är det en billig noname-blandare som det inte brukar finnas reservdelar till i mer än 3 år.
BirgitS BirgitS skrev:
Det där med att dra upp golvklinkern i en pelare bakom duschblandaren var populärt för 10-15 år sen.

Jag undrade eftersom en sån där liten röd knopp att trycka på för att få ordentligt varmvatten hade vi på en blandare från 1989 och på den tiden var nästan alla blandare från FM Mattson, Mora eller Gustavsberg. Du kan pröva med att kontakta deras kundtjänster.

Men om blandaren är så pass ny finns det ju många tillverkare och risken är att om det inte finns någon logga så är det en billig noname-blandare som det inte brukar finnas reservdelar till i mer än 3 år.
jaa tyvärr så hittar jag ingen blandare liknande på någon av dessa svenska tillverkare.FM Mattson påstår sig alltid ha en logga på sina grejor oavsett ålder och modell. Kanske hjälper att höra av mig till deras kundtjänst så dem kan peka i rätt riktning.
 
BirgitS
Eftersom Krilleman (rörmokare) inte känner igen blandaren kommer den knappast från de svenska företagen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.