Hej Alla!
Jag hoppas att någon här kan hjälpa till.

jag har skickat en brandskyddsbeskrivning till kommunen men de vill veta vilken brandklass uppfyller materialen som jag i grannes bostad och mitt förådd


Förråd

Grund: Betongplatta på markYtterväggar Mineralullsisolerad träregelstomme, utvändig beklädnad med träpanel. Invändigbeklädnad med Gipsskivor.

Yttertak: Takstolar av trä, underlagstak av träpanel, takbeläggning med underhållsfri takpapp,innertakvärmeisolerat med mineralull och med beklädnad av gipsskivor


Teknisk beskrivning för Grannes fastighet

Grund: Mineralullsisolerad betongplatta på mark

Ytterväggar: Mineralullsisolerad träregelstomme, utvändigt beklädd med fasadtegel. Invändigbeklädnad med Gipsskivor.

Yttertak: Trätakstolar med underlagstak av träpanel och papp samt takbeläggning av takpannor.


Tusen tack för all hjälp
 
Hej har du gjort brandskyddsbeskrivningen själv? Du behöver nog ta hjälp av en brandkonsult om du inte vet vad du ska svara på kommunens frågor.
 
Svårt att svara rakt upp och ner, men ditt förråds väggar och tak verkar kunna hålla EI 30.
Grannens vägg likaså, taket låter jag vara osagt, troligen tveksamt med bara innerpanel av trä.
Om du tittar på gyprocs handbok finns många konstruktionsexempel där du bör kunna hitta liknande för de du har med gipsytskikt och därmed bör ha ungefär samma klassning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.