Har haft Julas billigaste (den tredje uthämtad på garanti), men idag pajade den också och garantin har gått ut.
Är dock fortfarande inne på en billig, eftersom det inte är många planerade betonghål kvar, utan mest lättbetong och tegel, som jag tar med slagborren.

Hursomhelst, har kollat på ÖB-> http://www.öob.se/sortiment/fargverktyg/borrskruvdragare/borrskruv/borrhammare.1833.html

Hyfsat lätt och smidig sak med varvtalsreglering, men man skriver inte ut slagstyrkan.

Kollar på Bauhaus också->http://www.bauhaus.se/alpha-tools-bh900-borrhammare.html

Är det någon generell skillnad mellan de maskiner som ser ut som vanliga slagborrar och dessa andra (som den på BH) som har motorn monterad nertill?
 
Nä, jag hade föregångaren till den billigaste.
 
G
Redigerat:
Köpte Harald nyborgs "power super" (jag menar både power och super i namnet, det kan ju inte gå fel). Liknar ovanstående jula-maskin men kostar 399:- Har nu rivit ett helt badrum med den...
 
  • 1371321137882.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har också en power super, har gjort en hel del hål i betong med den.
 
Kanske vi kan vara överens att billiga verktyg ibland fungerar utmärkt (y)
 
Jag har också en gammal borrhammare från Jula. Den har håller bra för den misshandel jag utsatt den för. Är väl inne på 8e året nu.
 
Andy: Vissa billiga verktyg funkar =)
Just den modellen verkar de ha lyckats med =)
 
Har en Parkside från Lidl som har funkat utmärkt under kanske 7-8år.

Ska man göra ett märkesfynd just idag (6 st kvar) så skulle jag titta på http://www.lawson-his.co.uk/bosch-gbh2-26dre-ex-display-2-kilo-sds-p-p128238
Själv har jag haft Bosch GBH4 på radarn många år men jag har satt ett pristak på 2500kr och tex idag finns den som billigast för 3000kr.

Biltema har väl även dom en lågprisvariant som kanske är värd att titta på.
 
Jag kan bara inflika att jag inte är lika nöjd med julas 1500 w borrhammare. Ok, den fungerar och det blir hål i väggen. Men den låter förbannat mycket och rasslar och vibrerar betydligt mer än en dyrare maskin. Jag har försökt bilat några gånger men mejseln hoppar ur sds-fästet stup i kvarten.
Den duger för några hål om året för tavlorna, men om man ska borra lite mer skulle jag lägga pengarna på en beg blå Bosch eller dylikt.
 
har en 8-år gammal från claes olsson funkar för småsaker. skulle sen göra större jobb. köpte hilti på industriauktion ps.nu. för 1000.kr vilken skillnad. är som en bazzoka jämfört med en ärtbössa. motor under arbetar med hydralik sa en kille på auktionen. bästa köp jag gjort.
 
Luxman skrev:
Jag kan bara inflika att jag inte är lika nöjd med julas 1500 w borrhammare. Ok, den fungerar och det blir hål i väggen. Men den låter förbannat mycket och rasslar och vibrerar betydligt mer än en dyrare maskin. Jag har försökt bilat några gånger men mejseln hoppar ur sds-fästet stup i kvarten.
Den duger för några hål om året för tavlorna, men om man ska borra lite mer skulle jag lägga pengarna på en beg blå Bosch eller dylikt.
Jag är inte heller särskillt nöjd, men av helt andra orsaker. Tycker prestandan är helt ok och det funkar både att bila och borra mycket bra.

Men den fösta dog efter ett par timmars bilande (började spotta kullager). Den andra dog efter ett par betongvispningar och en timma bilning i väggen (small och sköt säkringen).
Inne på den tredje nu och garantin har gått ut. Funkar bra än så länge, men misstänker att den kommer ge sig om jag behöver köra lite hårdare någon gång.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.