Hej jag har en Ivt greenline bergvärmepump med radiatorsystem som har fungerat bra förutom att vi har en 8 mm golvärmeslinga som inte fungerat sedan installation av bergvärmen. De på Lk sa att det kan vara för låg cirkulation på de nya pumparna och att slingorna inte blev varma möjligen kunde lösas genom att ratta på cirkulationspumpen. Men vilken är det av dessa 2 bilder jag bifogar och hur ska man isåfall ratta på de? Mvh Björn En cirkulationspump i ett uppvärmningssystem med kopparledningar och isolerade sladdar i mörkt utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En grå pumpkontroll med röd ratt, märkt "Wilo". Justerar flöde/intensitet. Anslutningspunkter under; svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
När vi hade problem med pannan för den gick på patron mycket så skulle vi testa ändra värdet på cirukulations pumpen det hjälpte dock ej reparötern hade satt i en ny växelventil från nibe till våran thermia shunten åt fel håll efter det byttes löstes allt. Men wilo heter våran crikulations pump måste vara den nedre det är är bara testa sig fram kanske tar några några timmar innan det händer något,
 
Den första är den pump du ska ändra på, tror du får lossa sidan för att komma åt.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Den första är den pump du ska ändra på, tror du får lossa sidan för att komma åt.
13th Marine 13th Marine skrev:
Den första är den pump du ska ändra på, tror du får lossa sidan för att komma åt.
aha trodde man bara skulle vrida med skruvmejsel i spåret där i mitten
 
P pompakumla skrev:
När vi hade problem med pannan för den gick på patron mycket så skulle vi testa ändra värdet på cirukulations pumpen det hjälpte dock ej reparötern hade satt i en ny växelventil från nibe till våran thermia shunten åt fel håll efter det byttes löstes allt. Men wilo heter våran crikulations pump måste vara den nedre det är är bara testa sig fram kanske tar några några timmar innan det händer något,
Ok nu har jag fått två olika svar tänkte de skulle vara kul å testa rätt direkt
 
B björsa skrev:
aha trodde man bara skulle vrida med skruvmejsel i spåret där i mitten
Ah, då blir det blött.

Du borde ha ett reglage där någonstans, pekades in i isoleringen.

Den andra pumpen är till brinen.

Har själv en Greenline och bytte nyss cirkulationspumpen.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
13 th har nog rätt jag ändrade som sakt med skruvmejsel med i efterhand kom jag på att vi kollade brine i och ut och det skulle skilja typ 3 grader vilket det ej gjorde var därför jag skruvade på dessa lyssna på honom
 
  • Gilla
björsa
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ah, då blir det blött.

Du borde ha ett reglage där någonstans, pekades in i isoleringen.

Den andra pumpen är till brinen.
ska kolla om jag hittar på de imorgon tack


Har själv en Greenline och bytte nyss cirkulationspumpen.
Har själv en Greenline och bytte nyss cirkulationspumpen.[/QUOTE]
13th Marine 13th Marine skrev:
Ah, då blir det blött.

Du borde ha ett reglage där någonstans, pekades in i isoleringen.

Den andra pumpen är till brinen.

Har själv en Greenline och bytte nyss cirkulationspumpen.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Ah, då blir det blött.

Du borde ha ett reglage där någonstans, pekades in i isoleringen.

Den andra pumpen är till brinen.

Har själv en Greenline och bytte nyss cirkulationspumpen.
Industriteknisk installation, ventiler, kablar, slangar, elektrisk apparat, säkerhetsmärkt, komplex, mekanisk, rörkopplingar, detaljerad vy.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B björsa skrev:
[bild]
Försökte hitta en manual men gick bet. :thinking:
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Försökte hitta en manual men gick bet. :thinking:
Startade en ny tråd där svarade en att det inte gick att ändra manuellt
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Pumpen styrs med steglös variabel hastighet via digital signal, pwm.
Enda sättet att ändra fart är om man kan komma åt styrprogrammet, eller koppla loss anslutningen för pwm, då går pumpen på högsta fart för att skydda pannan från överhettning vid fel.
Pumpen har återkoppling till pannan som talar om för pannan vilken fart den håller, så det kan kanske bli svårt att köra pumpen på högfart genom att lossa pwm-kabeln.
Jag vet egentligen inget om detta mer än att jag läst manualen på cirk-pumpen ;)
 
D Dilato skrev:
Pumpen styrs med steglös variabel hastighet via digital signal, pwm.
Enda sättet att ändra fart är om man kan komma åt styrprogrammet, eller koppla loss anslutningen för pwm, då går pumpen på högsta fart för att skydda pannan från överhettning vid fel.
Pumpen har återkoppling till pannan som talar om för pannan vilken fart den håller, så det kan kanske bli svårt att köra pumpen på högfart genom att lossa pwm-kabeln.
Jag vet egentligen inget om detta mer än att jag läst manualen på cirk-pumpen ;)
haha som du förstår är jag inte mycket för att läsa manualer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.