Hej, jag ska röja på en större tomt med gräs och sly.
Stihl FS 131 har ju vunnit i ett test men Husqvarna är ju lite starkare.
Jag vill ha en lättstartad och lättarbetad röjsåg som orkar.
Tacksam för svar
 
ullberg
Har de inte samma effekt (1,4kw?) - Jag har Husqvarna närmre hjärtat än tysken men tycker att Stihl:en är riktigt kompetent och om jag minns rätt är Stihl:en billigare, ca 1000 kr.

Jag har en på pappret lite kraftigare 345 FR hemma, låt vara ganska gammal och sliten, samt en mindre sliten Stihl på landet (eller om det möjligtvis är föregångaren 130) och hur mycket mitt hjärta än bultar för Vänerns södra spets tror jag att det blir en Stihl om/när min 345 här hemma ger upp…

/U
 
Stort tack för svaret. De har samma effekt. Insett att Huskyn är tyngre. Det lutar åt en Stihl



QUOTE="ullberg, post: 5129925, member: 53635"]Har de inte samma effekt (1,4kw?) - Jag har Husqvarna närmre hjärtat än tysken men tycker att Stihl:en är riktigt kompetent och om jag minns rätt är Stihl:en billigare, ca 1000 kr.

Jag har en på pappret lite kraftigare 345 FR hemma, låt vara ganska gammal och sliten, samt en mindre sliten Stihl på landet (eller om det möjligtvis är föregångaren 130) och hur mycket mitt hjärta än bultar för Vänerns södra spets tror jag att det blir en Stihl om/när min 345 här hemma ger upp…

/U[/QUOTE]

ullberg ullberg skrev:
Har de inte samma effekt (1,4kw?) - Jag har Husqvarna närmre hjärtat än tysken men tycker att Stihl:en är riktigt kompetent och om jag minns rätt är Stihl:en billigare, ca 1000 kr.

Jag har en på pappret lite kraftigare 345 FR hemma, låt vara ganska gammal och sliten, samt en mindre sliten Stihl på landet (eller om det möjligtvis är föregångaren 130) och hur mycket mitt hjärta än bultar för Vänerns södra spets tror jag att det blir en Stihl om/när min 345 här hemma ger upp…

/U
ullberg ullberg skrev:
Har de inte samma effekt (1,4kw?) - Jag har Husqvarna närmre hjärtat än tysken men tycker att Stihl:en är riktigt kompetent och om jag minns rätt är Stihl:en billigare, ca 1000 kr.

Jag har en på pappret lite kraftigare 345 FR hemma, låt vara ganska gammal och sliten, samt en mindre sliten Stihl på landet (eller om det möjligtvis är föregångaren 130) och hur mycket mitt hjärta än bultar för Vänerns södra spets tror jag att det blir en Stihl om/när min 345 här hemma ger upp…

/U
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.